vereffening vedeling

elsdw
Topic Starter

vereffening vedeling

#1 , 06 mar 2013 17:02

Hallo, een vraagje m.b.t. vereffening verdeling:

Mijn exman is in de woning blijven wonen, mijn exman gaat me uitkopen en heeft gedurende de periode dat hij in de woning bleef de lening volledig alleen afbetaald.

Voor de vereffening verdeling dien ik de helft te betalen van de lening gedurende deze periode. Mijn exman dient de helft te betalen van de zogezegde verhuurprijs voor deze periode.
De helft van dit verschil dient de ene aan de andere te betalen.

Er zijn mensen die beweren dat ik deze huurinkomsten dien aan te geven in de belastingen? Klopt dit? Ik heb deze huurinkomsten nooit gezien, deze worden verrekend!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 mar 2013 17:53

Neen , want je bent nog altijd mede-eigenaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2013 23:26

Is in principe een bezettingsvergoeding. Gezien er geen huur was.

Reclame

stankvoordank

#4 , 09 mar 2013 15:53

hallo,ben getrouwd in het wettelijk stelsel met een buitenlandse partner sinds 2006,heb haar zoon ook laten overkomen in 2009,beide heben Belgische nationaliteit verkregen.ben geen wettelijke voogd.Heben samen een woning gekocht deels betaald met eigen gelden van voor het huwelijk en samen een lening aangegaan bij de bank.Ondertussen deze woning doorverkocht en een andere woning gekocht,deels betaald met eigen gelden van vorige woning en geld afkomstig van opbrengst van lottowinst (71 000er)waarvan 28 000 gebruikt om woning te betalen plus krediet van 100 000er.nu zijn we inechtscheiding verwikkeld!heb haar voorstel voor eot gedaan maar ze wijst dit af.haar advocaat wil de helft van het huis en de helft van lottoopbrengst (71000er)waarvan er nog maar 26000 van overblijft!
kan zij het volledige bedrag (71000er)terugeisen,?onder welk statuut valt geld van een kansspel?dit geld heeft altijd op een rekening gestaan op mijn naam,waarvan zij wel geen volmacht heeft!Heb met deel van lottowinst ook auto afbetaald,meubels gekocht een infraroodcabine gekocht,5000er aan mijn vrouw gegeven nieuwe matras plus lattenbodems vliegtickets om naar haar moederland te reizen m.a.w heb dat geld niet gebruikt om te gaan feesten!

lucgescheiden

#5 , 10 mar 2013 14:37

Ervan uitgaande dat u gehuwd bent in gemeenschap van goederen, zal de lottowinst allicht tot het gemeenschappelijke vermogen worden gerekend.
Waar de vruchten (intresten en dergelijke) wettelijk eveneens aan het gemeenschappelijke vermogen toekomen, is het
voor haar advocaat het meest gemakkelijke om hierover de nodige vermoedens te stellen.
Dit legt immers de bewijslast in uw kamp.

Gezien u er een persoonlijke rekening op nahield om dit gemeenschapsgeld te beheren, zou dit geen probleem mogen vormen.
De notaris en/of rechtbank zal hier heus niet vallen over een paar honderd euro die u niet ontegensprekelijk kan bewijzen.

Daarmee legt u weerom de bewijslast bij tegenpartij, als: te bewijzen dat
u de uitgegeven 45.000 euro voor persoonlijk gewin zou hebben aangewend.
Handige documenten voor Personenrecht

stankvoordank

#6 , 11 mar 2013 20:35

Bedankt voor u reactie.Mijn grootste vrees is wel dat mijn vrouw haar advocaat blijft dwarliggen.zal een notaris/rechter snel overgaan tot een openbare verkoop indien er niet snel een overeenkomst komt?ondertussen wonen wij nog samen,tot hoelang na de scheiding(3 mei)mag mijn vrouw en zoon in de woonst blijven?ben enige dat woning wil overnemen.x

lucgescheiden

#7 , 11 mar 2013 20:56

Uw vrees zal gegrond blijken, er valt immers veel te rapen voor deze advocaat.
Dergelijke vecht-scheidingen lopen ongeveer vijf jaren waarna u niet langer in onverdeeldheid hoeft te blijven.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”