Proeftijd

HVSH
Topic Starter

Proeftijd

#1 , 27 feb 2013 15:08

Hallo

in november hebben mijn (bijna ex-)echtegenote en ikzelf besloten om een punt te zetten achter ons huwelijk
een moeilijke beslissing die we in eer en geweten hebben genomen omwille van het gegeven dat we veel te ver uit elkaar waren gegroeid, een proces welk heel veel tijd heeft genomen, maar waar eerlijkheid en redelijkheid in doorwoog, en het feit dat er kinderen in het spel zijn heeft hier geen verandering in gebracht

na het verwerken van de eerste emoties, besloten we heel snel om met zin voor constructiviteit en menselijkheid, en met het doel de kinderen zoveel mogelijk uit de wind te zetten, op een propere manier uit elkaar te gaan

we communiceren heel goed, hebben een EOT opgesteld waar alles netjes is in opgenomen, zij is met de kinderen blijven wonen in het huis waar we samen eigenaar van blijven (eigendom in onverdeeldheid aangevuld met een belang van aanwas), ik ben verhuisd, wat verdeeld kon worden is verdeeld, alimentatieclausule is fair en heel aanvaardbaar, en we hebben een co-ouderschapsbeding die voorlopig en grosso modo wel lijkt te werken

op dit ogenblik hebben we onze handtekening gezet op het EOT onder toeziend oog van een notaris die onze belangen behartigt, en er volgen nog de eerste en tweede verschijning voor de rechtbank

dus technisch gesproken bevinden we ons in de proeftijd van de echtscheiding met onderlinge toestemming
vroeg of laat lijkt het mij niet ondenkbaar dat ons respektievelijk persoonlijk leven ook wel een nieuwe kant zou kunnen opgaan, en een nieuwe relatie is (in beide kampen) natuurlijk niet irreëel

nu is mijn vraag :

wat kunnen (alfdanniet) de gevolgen zijn wanneer één van ons tweeën een nieuwe relatie zou beginnen (zonder samenwonen weliswaar) tijdens de proeftijd wanneer de scheiding wel 'feitelijk' is maar niet 'wettelijk'

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 27 feb 2013 16:43

Verbeter me gerust als ik verkeerd ben, maar volgens mij: geen.

Er is in een echtscheiding geen schuldvraag meer, dus 'laten betrappen' en dergelijke bestaat niet meer. Zelfs samenwonen kan volgens mij geen kwaad

JOKU

#3 , 11 mar 2013 23:31

Verbeter me gerust als ik verkeerd ben, maar volgens mij: geen.

Er is in een echtscheiding geen schuldvraag meer, dus 'laten betrappen' en dergelijke bestaat niet meer. Zelfs samenwonen kan volgens mij geen kwaad

Laten betrappen bestaat nog wel en heeft nog wel gevolgen in een scheiding, alleen niet zoveel meer als vroeger.
Ik heb mijn ex laten betrappen en zij heeft alle kosten van scheiding mogen betalen + de kosten van de betrapping (deurwaarder, slotenmaker)

Reclame

pebbles

#4 , 12 mar 2013 05:54

Mijn nu ex heeft in de korte periode tussen feitelijke en wettelijke scheiding 2 vriendinnen "versleten",die met kind en hond bij hem kwamen "logeren",dit terwijl zijn eigen kinderen daar ook aanwezig waren,en dit maar moesten aanvaarden.Voor de wet heeft dit denk ik geen enkel belang,maar ik heb dit wel telkens doorgegeven aan mijn advocaat,maar op de rechtbank kwam er daar "weinig tot geen reactie" op.

Terug naar “Echtscheiding”