Echtscheiding van partner met F-kaart

denvle
Topic Starter

Echtscheiding van partner met F-kaart

#1 , 12 mar 2013 11:44

Indien je scheid met je partner met F-kaart wordt deze dan uit het land gezet?
Hoe kan je ervoor zorgen dat deze toch kan blijven?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denvle
Topic Starter

#2 , 12 mar 2013 11:53

Zelf heb ik het volgende gevonden.

“Verlies ik na een echtscheiding mijn verblijfsrecht?”

In geval van gezinshereniging met een niet-EU onderdaan met onbeperkt verblijfsrecht in België of gezinshereniging met een Belg of EU-burger

Dit is afhankelijk van de duur van uw verblijf in België (in het kader van gezinshereniging). Wie gehuwd is met een niet-EU onderdaan met onbeperkt verblijfsrecht of wie gehuwd is met een Belg/EU-burger heeft gedurende 3 jaar een tijdelijk resp. voorwaardelijk verblijfsrecht.

*Tijdens de eerste 2 jaar brengt een echtscheiding in principe het verlies mee van het verblijfsrecht van de nieuw toegekomen partner.
*Vanaf het derde jaar van het tijdelijk of voorwaardelijk verblijf kan de DVZ het verblijfsrecht enkel intrekken wanneer er elementen zijn die wijzen op een schijnhuwelijk of bij fraude.
*Na de periode van 3 jaar kan de DVZ enkel nog een einde maken aan het verblijfsrecht wanneer het huwelijk nietig verklaard is omdat het gaat om een schijnhuwelijk.

Opgelet! Tijdens de eerste 2 jaar van het verblijf kan de overgekomen echtgenoot zijn verblijfsrecht ook verliezen omdat de relatie spaak loopt, zonder dat het daarom komt tot een echtscheiding. Het volstaat dat men geen echte gezinscel meer vormt

Deze persoon valt in de categorie meer dan 3 jaar.

Geld dit nog steeds?

Jef 007

#3 , 12 mar 2013 11:58

richt uw vraag tot DVZ of "vreemdelingenrecht" ( google)
zij kunnen u zeker helpen

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”