partneralimentatie

mieke in de put
Topic Starter

partneralimentatie

#1 , 11 mar 2013 19:11

we zijn aan het scheiden met een EOO - we zijn beiden vroegtijdig en definitief gepensioneerd wegens ziekten - ik heb ongeveer 300 euro meer dan mijn toekomstige ex per maand - allebei hebben we veel kosten voor dokters, medecijnen, enz - wie weet of ik toch nog alimentatie moet betalen door dat beetje meer dat ik krijg (en ook omdat ik 12 jaar langer heb gewerkt dan hij ) ? :cry:
ik ben heel depri en daar ons huis wordt verkocht zal ik (en hij)naar een klein appartement of mini-huisje moeten verhuizen
weet iemand hier meer over :?
Alle hulp is welkom :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 11 mar 2013 19:39

Ieder zijn eigen deel van het huis bewonen lukt niet? Eventueel met het plaatsen van enkele scheidingswanden?
Handige documenten voor Personenrecht

mieke in de put
Topic Starter

#3 , 12 mar 2013 14:20

ik logeer al sinds begin 2013 bij mijn zoon - maar dit l-kan natuurlijk niet zo blijven duren (huis ook te klein) - ik zou dus ook moeten uitkijken naar een appartementje of zo - maar om te weten hoeveel ik zou kunnen besteden moet ik toch ergens zeker zijn dat ik geen onderhoudsgeld aan ex moet betalen
wie kan mij helpen ?

Reclame

eylis

#4 , 12 mar 2013 14:33

mieke, als jullie allebei gewerkt hebben en elk een pensioen hebben is de kans uitermate klein dat je partner ook nog eens partneralimentatie kan vragen/vorderen. als het verschil tussen jullie beider pensieonen maar 300 euro is, is dat géén grondig argument om partneralimentatie te eisen.
Overigens, waarom vrees je dat? Heeft je (ex)man gezegd dat hij dat gaat vragen? Daar moet hij een rechtszaak voor opstarten en als hij al 150 euro per maand zou kunnen vorderen (de helft van 300) zou dat dus 1500 euro per jaar opleveren;
Een zaak mét advocaat etc.. kost hem al makkelijk 3000 euro. Dat wil dus zeggen: voor de eerstkomende 2 jaar niets mét het risico dat die zaak in jouw voordeel wordt uitgesproken. dus zo'n voort zal het wel niet lopen;
Wat je huisvestring betreft: vermits je zware gezondheidskosten hebt: overweeg eens een RVT-kamer. wellicht kan je daar ook terecht voor je vragen.

Terug naar “Echtscheiding”