rechten van vader

davy00
Topic Starter

rechten van vader

#1 , 30 mar 2013 18:28

na uiteen gegaan van mijn partner en ik weigert ze me mijn dochter ng te laten zien. ze heeft blijkbaar ook eenzijdig men dochter haar adres verandert en woont nu bij haar ouders in een huis met 1 slaapkamer voor 4 personen. kan zij het adres zomaar veranderen en wat kan ik doen om omgangsrecht af te dwingen en waar moet ik daar voor zijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 30 mar 2013 19:14

"partner". Wat bedoelt u? Gehuwd? Wettelijk samenwonend? Feitelijk samenwonend? Dochter geboren tijdens het huwelijk? Indien niet, erkend of niet?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

davy00
Topic Starter

#3 , 30 mar 2013 20:32

we waren wettelijk samenwonend en mijn dochter is erkent

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2013 21:27

Gezien BEIDE ouders dezelfde rechten hebben kan een partij dat idd doen.
(Alhoewel de gemeente beter steeds beide ouders laat tekenen of tenminste deze in kennis stelt ALVORENS de adreswijziging definitief goed te keuren)
Vraag na aan de gemeente waarom u niet in kennis bent gesteld?
Als het wettelijk samenwonen is is het bij mijn weten de vrederechter die bevoegd is om voorlopige dringende maatregelen te nemen.
Indien ouders niet akkoord zijn met de acties van de andere ouder dient men zich tot de (vrede)rechter te wenden om de maatregelen op te leggen.
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elfri.be/dringende-en-voorlo ... menwonende" onclick="window.open(this.href);return false;

Veronique1983

#5 , 08 apr 2013 10:19

Dat kan inderdaad, maar normaal gezien zou u dan ook een brief moeten krijgen van de gemeente waarin uw kind zal gedomicilieerd worden. In die brief staat dan ook duidelijk het adres waarop het kind gedomicilieerd zal worden en zal men u ook de vraag stellen hierop te reageren indien zij die bevoegdheid niet heeft (bv. indien een vonnis duidelijk opgenomen is dat ze bij u gedomicilieerd is)

ivm met omgangsregeling: eventueel een kortgeding? kan zeer snel gaan

Terug naar “Echtscheiding”