Mijn moeder en vader leven al 14 jaar feitelijk gescheiden. Mijn moeder zou de scheiding graag officieel maken. Maar hij(mijn vader) weigert dit als hem dit geld gaat kosten.
Wat kan mijn moeder doen om toch de echtscheiding in te zetten? En wat gaat dit haar en hem ongeveer kosten.
Mijn moeder is invalide en ontvangt ongeveer 800 euro als uitkering en mijn vader is met pensioen. Er is geen alimentatie in het spel.
Kan mijn vader na de scheiding nog aanspraak maken op bepaalde zaken in het huis?
Het huurhuis is door de vrederechter aan haar toegekeerd en hij heeft tijdens het verlaten een aantal dingen meegenomen in onderling overleg.
In het vonnis staat ook het volgende: 'te zeggen voor recht dat de eventuele leningen, aangegaan door één van de partijen na het tussen te komen vonnis, eigen blijven en partijen op te leggen voortaan in te staan voor de door ieder van hen gedane schulden en kosten'.
Dit betekend toch dat alle schulden die mijn vader na de uitspraak van dit vonnis in 1997 ten lasten zijn van mijn vader? Correct?
Alvast bedankt.
Mvg
Nyh