Mijn situatie :
Mijn vriendin heeft me gevraagd om de samen aangekochte woning (zij 60%, ik 40%) te verlaten.
Zij werkt 2 dagen in de week, voor de rest is ze op ziekenkas (fybromialgie)
Ik werk full-time
We hebben samen 1 dochter van 3,5 en zijn niet gehuwd.
Dochter woont momenteel bij haar. We maken afspraken voor de dochter 1dag/weekend of 1 weekend op de 2.
Momenteel betaal ik de helft van de hypotheek + een bijdrage van €150 voor onze dochter.
Ik woon in bij iemand en betaal er €300/maand.
De kosten van de woning zelf (gas-electr-....) betaalt zij.
Ik heb dit zo voorgesteld om dat ik nog hoop heb op herstel en op die manier staat zij niet met haar rug tegen de muur en is ze niet financieel gedwongen om het huis op haar naam te zetten. Ze zou me kunnen uitkopen met de hulp van derden. De hypotheek officieel volledig dragen is niet mogelijk. Dit geeft haar tijd en ze vond het een goede oplossing.
Zij denkt dat mijn adres reeds gewijzigd is, maar ben ruime tijd een emotioneel wrak geweest en ben er nu pas klaar voor.
Ze zei recent dat ze documenten van het ziekfonds moet invullen en gaat aanduiden dat ze alleenstaand is met kind ten laste. Op die manier zal ze meer inkomen genieten veronderstel ik. Ik gun haar alles, ik ben tenslotte vragende partij om de relatie terug op te nemen. Ik zou zolang zij wil en ik het emotioneel kan deze situatie aanhouden (mee aflossen hypotheek)
Ik wil niet dat zij problemen krijgt dus zal ASAP mijn adres wijzigen, maar:
Nu wil ik ook niet te hard in mijn vinger snijden. Als het mis loopt ben ik de maanden dat ik de hypotheek mee betaal kwijt (het is dan maar zo), maar wat betekent dit voor de belastingen? Kom ik hier in de problemen? Kan ik een hypotheek inbrengen van een woning waar ik niet woon? Andere problemen waar ik geen benul van heb?
MVG