ex misschien zwanger van mij, allimentatie?

MD93
Topic Starter

ex misschien zwanger van mij, allimentatie?

#1 , 26 apr 2013 14:58

Hallo.

Ik ben een jongeman van 20 en heb gedurende bijna 6 jaar een relatie gehad.
een paar maanden geleden bleek m'n toenmalige vriendin zwanger te zijn en kwam ik er ook achter dat ze me al 8 maanden bedroog met een man van 40.

Nu wil ik niets meer met haar te maken hebben, noch met het kind dat mogelijk van mij is. zij kan dit niet verkroppen en zegt als het kind van mij is dat ze er alles aan zal doen om mij allimentatie te laten betalen.

Nu is het helemaal niet zeker dat het kind van mij is, ik zag haar door de verre afstand maar 1 of 2 keer per maand en die andere man was er alle dagen dat ik er niet was. De uitgerekende datum dat het zou verwekt zijn zijn we wel intiem geweest maar ik weet dat die andere man er bijna alle dagen intiem mee was en ik weet nu niet hoe accuraat ze dat tegenwoordig kunnen uitrekenen.

Nu is mijn vraag of ze mij kan verplichten tot een DNA-test en mij dan allimentatie kan laten betalen?
en als ik dit zou aanvechten wat mijn kans op slagen is?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 26 apr 2013 15:02

Ja, ze kunnen u verplichten tot een DNA-test, en ja, u kan dan verplicht worden tot het betalen van alimentatie. Weinig kans tot aanvechten.

duma

#3 , 26 apr 2013 16:11

Wat Turaki zegt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2013 16:28

Nihil, Als u niet wil zal de rechter u dwingen.
Rechter laat dwangmiddelen toepassen indien noodzakelijk.

Didymus

#5 , 26 apr 2013 17:44

Het mag misschien vreemd klinken, maar je hebt onomstotelijk bewijs te zien gekregen dat ze zwanger is? Bloedresultaten of een echo met haar naam op?
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2013 19:14

Indien u niet de enige kandidaat vader bent kunnen uiteraard ook de andere kandidaten tot een DNA test verplicht worden.

MD93
Topic Starter

#7 , 30 apr 2013 14:31

@Didymus : ja ik heb hier bewijs van gezien, klinkt niet zo vreemd hoor ik dacht ook eerst dat het een leugen was.

@Franciscus : Als blijkt dat ik effectief de vader ben zal ik ook betalen, wou het alleen maar even vragen gezien die hele toestand.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Terug naar “Echtscheiding”