Communiegeld

veerlevdv
Topic Starter

Communiegeld

#1 , 06 mei 2013 19:51

Beste allen,

Ik zit verveeld met het feit dat van het communiegeld dat mijn zoon bij zijn papa gekregen heeft van oma, tantes enzo 1/3 moet afgeven om drank, eten,...van zijn feestje te betalen. Zijn papa heeft dit ook niet op voorhand afgesproken met zijn zoon. Waar de rest van dat geld gaat weet hij ook niet want een spaarrekening heeft hij daar niet. Hij durft er niks van vragen want anders moet hij er 2/3 van afgeven. Elke maand sparen zoals in de akte staat heeft hij ook nog nooit gedaan.
Hoe denken jullie daarover? Kan ik mijn ex daarover aanspreken? Kan ik eisen dat dat geld op mijn zoon zijn spaarrekening komt?

Mvg,
Veerle

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2013 22:02

U zegt het zelf het is het geld van uw zoon en uw zoon dient niets af te geven.
Spreek maar beter stuur een mail of een brief waar u de vader vraagt naar de intenties wat er met het geld van zoon is gebeurd.
U kan dat inderdaad eisen.

Jorre

#3 , 08 mei 2013 10:54

Ook een vraagje van mij. Wat als de ene ouder dat spaargeld inderdaad opeist om er bepaalde kosten mee te betalen die eigenlijk door de ouder moeten gedragen worden. Moet/kan die andere ouder (t.a.v. haar minderjarige kind) dan gerechtelijke stappen ondernemen? Welke?

Reclame

eylis

#4 , 08 mei 2013 11:06

Los het anders én héél efficient op : contacteer de oma's en tantes dat het communiegeld van de zoon door de vader gebruikt zal worden om ht gelag te betalen.
Hij zal het mogen uitleggen aan iedereen....
Effectief: geschenken aan jullie zoon, mogen niet gebruikt worden om onkosten te betalen door een ouder. een ouder kan wel beslissen om het (geschenken)geld van een minderjarig kind op een spaarrekening vast te zetten (goed beheer) maar hij mag het wettelijk niet gebruiken voor wat dan ook.
Laat de famillie ook weten dat vanaf nu geschenken voor de zoon gestort mogen worden op zijn spaarrekening. En verwittig de bank dat niemand van de ouders er geld mag vanaf halen.
Spaargeld van kinderen daar blijf je wettelijk van af.

Terug naar “Echtscheiding”