meubels opslag

dots
Topic Starter

meubels opslag

#1 , 03 jun 2013 00:09

ik ben aan het scheiden ,we zouden als vrienden uiteen gaan ,huis te koop gezet
helaas na ik het huis alleen leeg heb gemaakt,alleen ,heb ik roddels van haar gehoord over mij van haar
nu is het een vechtscheiding aan het worden
probleem is ik heb een huurhuis met garage en in die garage staat haar meubelen
ik wil die weg hebben nu ,er is niks getekend ,juist een smske da ik vanaf nu 50 euro huur wil van de garage voor die meubels daar en is al is betaald
ze blijven maar stoken ,nu wil ik die meubels echt weg hebben
wil dochter auto er in zetten

mag ik die meubels gewoon buiten zetten of niet ,als moet container in smijten
wat mag ik doen zonder proces te krijgen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dots
Topic Starter

#2 , 03 jun 2013 00:10

de scheiding is ook eens niet rond ,officeel dus niet gescheiden

eylis

#3 , 03 jun 2013 09:55

ik begrijp uit je situatie dat je niet meer samenwoont, dat je zelfs verhuisd bent en je gedomicilieerd hebt op een ander adres (dus niet de gezinswoning) , waar je "ex" nietnooit gedomicilieerd was?

Dan is het eigenlijk zeer eenvoudig: laat haar per AS weten dat ze x dagen de tijd heeft om haar spullen te komen ophalen. Dat per stockageweek X-bedrag stockagevergoeding zal gevraagd worden. en dat ze haar spullen ook krijgt bij directe/contante betaling van se stockagevergoeding.
en de mededeling dat als ze binnen de voorgestelde tijd géén afspraak met u maakt en de spullen opgehoaals heeft, de spullen verbeurd verklaard zijn.

Waarom kan je dit? Heel eenvoudig: die spullen staan in jouw woning, waar zij geen wettelijke band mee heeft. Geen stockagecontract, geen bewijs dat de spullen van haar zijn. Zelfs als ze de politie zou insiennen, heeft ze geen wettelijke poot.
Ze kan ze dus maar beter meteen komen ophalen en betalen.
Dit natuurlijk onder de voorwaarde dat dit voordien nooit de gezinswoning was.
Ze kan niet bewijzen dat de spullen in uw woning van haar zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”