#5 , 09 jun 2013 13:24
Tegensprekelijke rechtspraak is mijn inziens een loze term,
- wanneer advocaten weigeren zwaarwichtige wandaden van confraters aan de rechtbank kenbaar te maken, omdat dit tegen de 'deonthologie' zou indruisen dat ze hun collega's niet mogen 'aanvallen'
- wanneer rechtbanken hun oordelen mogen baseren op 'mondelinge adviezen' van procureurs, adviezen die niet eens worden gegrond door enig juridisch onderzoek, laat staan worden verantwoord door de betrokken rechters.
- wanneer procureurs; onderzoeken mogen seponeren op basis van 'te veel' werk (met hun eigen procedures tegen collega's), zich niet eens blijken te vergewissen van de wandaden waarover dossiers handelen.
De wet voorziet dat partijen alle middelen mogen aanwenden om het bewijs te leveren van eigen vermogen in het kader van de vereffening en verdeling, een echtscheiding wordt dan wel door de Rechtbank in afzonderlijke delen gesplits, echter de vereffening en verdeling wordt mede beïnvloed door de andere delen. Hierdoor lijkt het mij alvast dat u alle middelen mag aanwenden in het totaal van de echtscheidingseis. Een argumentering die ik tot heden nog niet hoorde tegenspreken, mss anderen wel?