Mag ik kiezen? (16)

kelly97
Topic Starter

Mag ik kiezen? (16)

#1 , 05 jul 2013 14:15

Beste forumleden,

Mijn ouders zijn nu ongeveer 4 jaar gescheiden, en in deze tijd hebben wij altijd de co-ouderschapregeling gehad. De band tussen mij en mijn moeder is nooit erg goed geweest, we verschillen vaak van mening en er zijn veel spanningen als ik bij haar ben. Mijn moeder heeft vermoedelijk een posttraumatische stress stoornis, daardoor reageert zij vaak heftig op dingen en pakt zij veel op een andere manier op. Zij is echter hier nooit voor behandeld, en heeft onderzoek en behandeling ook altijd geweigerd. Met mijn vader heb ik een betere klik, hij woont in ons ouderlijk huis en in deze regio heb ik ook mijn leven opgebouwd (vrienden, familie etc). Meestal ga ik om de week naar mijn moeder. De band tussen mijn ouders is erg slecht.

Na de vakantie ga ik aan mijn nieuwe opleiding beginnen, en dit zal zeker in de eerste maanden bij mij veel stress bezorgen. Nu is mijn vraag of ik zelf de keuze mag maken om definitief bij mijn vader te gaan wonen, en dan doordeweeks mijn moeder te gaan bezoeken, zonder te blijven slapen. Ik wil echter wel duidelijk maken dat dit geen puberale beslissing is, maar dat ik hier al enkele jaren over nadenk. Ik voel me bij mijn moeder niet goed thuis, en heb daar ook geen eigen plek.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 05 jul 2013 18:00

Hoe oud ben je Kelly? Al 18 jaar?

kelly97
Topic Starter

#3 , 05 jul 2013 18:16

ik ben in april 16 geworden

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2013 18:23

Ga eens praten met een JAC centrum in uw buurt. Doe dat nu al dan kan u al twee maanden de situatie voorbereiden.
http://www.jac.be" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Wettelijk hebt u niet het recht om te beslissen wel om gehoord te worden door de rechter.
Dat wil dus zeggen dat er een stress periode bijkomt.
U haalt al zelf aan dat mogelijk uw moeder aan een pts syndroom lijdt en daarvan symptomen vertoont.

kelly97
Topic Starter

#5 , 05 jul 2013 18:55

ik woon zelf in nederland, gelden hier dezelfde regels?

Franciscus

#6 , 05 jul 2013 18:56

Stel je vraag dan op rechtenforum.nl

kelly97
Topic Starter

#7 , 05 jul 2013 19:06

hier kun je helaas alleen vragen op stellen als je een juridische studie doet

Franciscus

#8 , 05 jul 2013 21:29

Neen hoor?

kelly97
Topic Starter

#9 , 06 jul 2013 10:02

dat staat er als je je wilt aanmelden

kelly97
Topic Starter

#10 , 06 jul 2013 10:02

dat staat er als je je wilt aanmelden

Franciscus

#11 , 06 jul 2013 13:24

Als ik zo de vragen lees op het rechtenforum zijn dat zowat dezelfde als hier.

Terug naar “Echtscheiding”