Partneralimentatie

DMD
Topic Starter

Partneralimentatie

#1 , 15 jul 2013 12:27

Goedemiddag,

Gaan achtereen trouwen en zou me een beetje willen indekken voor mocht het fout gaan. We trouwen sowieso met scheiding van goederen, maar toch zou ik graag een huwelijkscontract willen laten opstellen bij de notaris.
Is het mogelijk om daarin te laten opnemen dat ze afziet van partneralimentatie bij een eventuele scheiding? Aangezien onze lonen enorm hard uit elkaar liggen zou ik bij een scheiding serieus moeten inleveren en dat ben ik niet van plan.

Alvast bedankt voor het antwoord

DMD

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 15 jul 2013 14:07

foutje in uw redenering... ik citeer: u trouwt sowieso met scheiding van goederen, maar zou toch graag een huwelijkscontract laten opstellen???
Als u sowieso trouwt met scheiding van goederen, moet u sowieso een huwelijkscontract laten opstellen bij de notaris, anders bent u sowieso getrouwd in gemeenschap van aanwinsten: het wettelijk stelsel..
Fijne clausule die u wenst in uw huwelijkscontract. Je kan dat er in laten zetten ja, en misschien gaat het huwelijk dan in één moeite gewoon niet door omwille van deze motie van grondig wantrouwen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 jul 2013 15:39

Jongens toch. Trouw dan toch niet!!!!!
Dat is m.i. het enige correcte advies in dit geval.....
Waarschijnlijk wenst u enkel te huwen voor het bekomen van één of ander materieel of geldelijk voordeel. Niet?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2013 16:25

Neen, u kan dit niet in een huwelijkscontract zetten. Toch in België niet. De regels m.b.t. onderhoudsgeld na echtscheiding zijn van openbare orde. Men kan er bij overeenkomst niet van afwijken.

DMD
Topic Starter

#5 , 15 jul 2013 21:24

euhm nee ! ik trouw omdat ik ze graag zie , maar ik wil ook geen gepluimde kip zijn als het mislukt !

Franciscus

#6 , 15 jul 2013 21:31

En niet vergeten dat u ze zelfs niet uit uw woning kan zetten als het de gezinswoning is.
Erg he!

DMD
Topic Starter

#7 , 15 jul 2013 21:33

als je als koppel er samen voor werkt dan vind ik dat persoonlijk meer als normaal. En anders betaal je ze uit.

eylis

#8 , 15 jul 2013 21:48

nee dmd, Fransiscus bedoelt het zelfs nog anders dan dat: als jij een eigen woning bezit en je echtgenote komt dus bij jou in woning wonen, dan kan je haar bij een nakende echtscheiding ook niet zomaar het huis laten verlaten. Het kan zelfs zijn dat ze er in afwachting van het eindvonnis mag wonen en dat jij voor een tijd uit je eigen huis moet.. Enne: dit is in alle gevallen hoor, mét huweloijkscontract, zonder contract...oooo, zou je dat nu wel doen trouwen?

Franciscus

#9 , 15 jul 2013 21:55

Maar niet sop tegen dat u een goed huwelijkscontract opstelt.
Wij hebben er eentje van een blz of 12 en zijn nog altijd gehuwd.
Maar alles maar dan ook alles wat kan gescheiden zijn IS gescheiden.

Terug naar “Echtscheiding”