Kosten procedure?

x123x
Topic Starter

Kosten procedure?

#1 , 17 jul 2013 22:28

Hallo,
De kogel is door de kerk, we gaan uit elkaar. Niet getrouwd noch wettelijk samenwonend en toch ziet het er naar uit dat ook wij naar de rechter moeten. Partner wilt uiteraard zo weinig mogelijk betalen maar ik wil een eerlijke regeling.

Nu vroeg ik me af hoe duur het is om te procederen. In eerste instantie zal het allicht een procedure in kortgeding worden voor voorlopigheid maatregelen en dan de rest. Ik ben eigenlijk bang want als alleenstaande mama die net een appartement gehuurd heeft , lijkt alles heel eng.

Tips om de procedure zo goedkoop mogelijk te houden? En hoeveel kan zoiets kosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 18 jul 2013 10:05

Helaas beschikken wij niet over een glazen bol, alles hangt af hoelang de tegenpartij alles wilt rekken, hoever deze wilt gaan enz.

Bespreek dit met een advocaat waar u:
1. zich goed bij voelt, die u vertrouwen geeft
2. u goede prijsafspraken maakt (er zijn erelonen van 400€, maar er zijn ook erelonen van 100€)
3. die u verdedigt om u als persoon en niet omdat u opbrengt (lees: niet nodeloos blijven procederen)

lucgescheiden

#3 , 26 jul 2013 20:54

...maar ik wil een eerlijke regeling.

Ergens op dit forum publiceerde ik te tarieven van een advocaat, mss dat de webmaster deze nog wel kan terugvinden voor uw heil.
De vraag is eerder wat u een eerlijke regeling beschouwt...?
Een regeling waarbij u samen meer advocaatskosten hebt dan dat er te verdelen valt?

Zet beiden jullie haat even opzij en tracht samen naar de best mogelijke oplossing te zoeken.
Als dit niet kan; tja dan laten jullie maar iemand anders beslissen over 'jullie' eerlijkheid.
Of dit na vijf jaren nog aan uw huidig idee van een eerlijke regeling zal beantwoorden, dat
durf ik zeer sterk te betwijfelen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”