Wanneer kan de rechter een kind van 13 jaar aan iemand anders toewijzen dan de vader of de moeder wanneer deze beide nog in leven zijn?
En daarmee hoop of bedoel ik een familielid (grootouders, tantes, nonkels, e.d.)
Hoe kan men een koppel dat al x aantal jaren uit elkaar is, waar beiden in een nieuwe relatie zitten, maar waar onophoudelijk gepest en ruziemaken tot de orde van de dag behoren, in die mate zelfs dat het kind de gezondheidszorg waar ze recht op heeft nog maar nauwelijks krijgt en haar schoolresultaten en geestelijke zorg er onder gaan lijden, mede omdat één van beide ouders naast een totale desinteresse ook nog een gebrek heeft aan financiële middelen.
Alhoewel ik dat gebrek aan financiële middelen nogal raar vind omdat gezondheidszorg in principe bitter weinig kost ...
Kind in kwestie is een 13-jarig familielid van me dat al jaren de speelbal vormt. Een recent voorval heeft mij doen beseffen dat deze situatie zo niet verder kan. Ik kan er helaas publiekelijk niet te veel op ingaan.
Iemand advies?