ex vriendin van mijn zoon

jomy1962
Topic Starter

ex vriendin van mijn zoon

#1 , 31 jul 2013 14:24

Beste,

graag had ik wat info.Mijn zoon had een studio gehuurd en de contrakt staat op zijn naam , maar hij heeft geen inkomen. Zijn ex vriendin nu onder tussen elke maand huur betaald. Nu heeft ze hem buiten gegooit en de sloten verandert. Nu is mijn vraag waat kan ik er tegen doen?
Ze heeft een dochter van haar ex overleden vriend. Dat kind heeft als je zo bekijkt geen vaste thuis. Dan vertrek ze met haar dochter en dan komt ze terug. Moeder doet van de hele dag niks het is juist een stort. Nu is mijn vraag . wat kan ik teIk weet gene raad meer.
Hopelijk krijg ik een antwoord terug
mgv
jomy1962

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 31 jul 2013 15:23

Wiens domicilie staat er in de studio?

1) Iedereen wiens domicilie er staat, woont er en heeft dus bijgevolg recht om zich toegang te verschaffen. Als zijn ex haar domcilie daar staat, mag zij de sloten vervangen, maar uw zoon (als zijn domicilie er nog steeds staat) mag dat eveneens. Hij mag ook alle middelen gebruiken om er binnen te geraken, aangezien het zijn gezinswoning is. Zij kan hem niet buitensmijten.

2) Als haar domicilie er staat, kan hij hier evenmin buitensmijten, maar hij heeft wel het voordeel dat zijn naam op het contract staat en NIET die van haar. Hij is dus de enige die een contract heeft met de eigenaar. Als zij niet vrijwillig wil vertrekken, langs de vrederechter passeren. Het zal eventjes duren (haar kans geven om iets anders te zoeken), maar ze zal moeten vertrekken dan.

3) Zij kan misschien wel de huur die ze voor hem betaald heeft, terugvorderen.

De rest van je verhaal speelt geen rol.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”