Alimentatie Stop

RL1
Topic Starter

Alimentatie Stop

#1 , 05 aug 2013 10:05

Mijn dochter zegt "Ik moet van jou niks meer hebben!", heb haar gezegd dan ook volledig integer te durven zijn en te verklaren dat ze ook niet meer mijn alimentatiegeld nodig heeft.
Kan ik haar een brief sturen die ze ondertekent en terugstuurt waarin ze akkoord gaat dat ik haar geen alimentatiegeld meer verschuldigd ben? Is dit dan rechtsgeldig? Zo ja wat moet er juist in zo'n brief staan? Zij is meerderjarig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 06 aug 2013 07:04

Neen, er bestaat een vonnis tussen u en uw ex.
Wellicht staat daarin vermeld dat het 'alimentatie-VERSCHILl' rechtstreeks door u aan de moeder dient te worden overgemaakt.

Zolang er geen gewijzigde toestand is: dochter zit nog steeds op school, en woont nog steeds bij moeder, zal dochterlief niet
in staat zijn om enig vonnis om te buigen waarbij de volledige alimentatie-plicht bij de andere ouder komt te liggen.

Hierover als co-ouder in discussie treden met dochterlief, lokt dergelijke uitspraken uit, en
wellicht gaat dat later door u beiden betreurd worden.
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2013 15:09

Een vonnis heeft kracht van WET tussen de partijen en u kan er dus niet van afwijken.
Indien u dat wenst zal u naar de rechtbank moeten gaan en aantonen door de gewijzigde omstandigheden dat uw dochter geen recht meer heeft op de alimentatie.
Het gebrek aan respect voor haar vader 'kan' een reden zijn samen met het hebben van een diploma dat gebruikt kan worden in de arbeidsmarkt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”