ex vrouw gaat met kinderen naar een naaktstrand

zjuul
Topic Starter

ex vrouw gaat met kinderen naar een naaktstrand

#1 , 12 aug 2013 16:25

Mijn Ex vrouw gaat op vakantie met de kinderen naar een naaktstrand.
Aan hen hoor ik dat ze dit niet echt prettig vonden.
Ik ben hier totaal geen voorstander van en wil eigenlijk niet dat mijn kinderen nog ooit op een naaktstrand komen.
Kids zijn 7 en 9 jaar.
Kan ik hier iets aan doen?

Wie kan me helpen?
Dank u wel!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 aug 2013 21:31

inderdaad, zoals fransiscus het al aanhaalt: het gaat niet over aanvechtbare feiten die de ontwikkeling van een kind schaden en waartegen je dus objectief klacht zou kunnen neerleggen.
Ik schets even de context: families die op vakantie gaan naar naaktstranden hebben een bepaalde levensfilosofie mbt natuur en lichaam. Ze zullen bijvoorbeeld ook vaak op saunabezoek gaan en thuis ongedwongen omgaan met naakt. Dat is een levensstijl waar mensen voor kiezen. en daar is niets mis mee.
Het wordt natuurlijk moeilijk als de ouders gescheiden zijn en daar een verschillende mening over hebben. Dan heb je de spreekwoordelijke (v)echtscheidingspoppen makkelijk aan het dansen. zjuul, je hebt natuurlijk de kinderen zelf actief gevraagd of ze dat leuk vonden of niet. en hun antwoord hangt van 2 dingen af: A: als de mama de kinderen plotsklaps meeneemt naar een naaktstrand zonder dat ze dat al in hun thuisleven meegemaakt hebben (naakte ouders gezien) en dan ineens in hun blootje moeten rondlopen met andere (vreemde) naakte mensen: ja dat is een cultuurshock.
Dat kan je met de moeder gerust bespreken. Nudisme is een way of living, en daar gooi je een kind niet zomaar pardoes in.

Maar er is nog een andere factor, als de kinderen thuis al gewend zijn om ongedwongen met naaktheid om te gaan en ze antwoorden toch dat ze het niet fijn vinden om naar een naaktstrand te gaan, moet je je ernstig de vraag stellen of ze je eigen (ver)oordeel(ing) niet opgepikt hebben. Kinderen voelen soms heel goed aan als één ouder de handelingen van de andere ouder niet goedkeurt.
Hoe ,dan ook, een vervelend conflict, en je zal er met je ex zelf uit moeten komen. Want op vakantie gaan met kinderen naar een naaktstrand is niet strafbaar, noch een teken van slecht ouderschap.

zjuul
Topic Starter

#3 , 13 aug 2013 16:02

bedankt voor de reactie

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”