affaire

prutske25
Topic Starter

affaire

#1 , 19 aug 2013 22:15

hallo, om een lang verhaal kort te maken: ...
Begin april heb ik mijn man er op betrapt een affaire te hebben met mijn onthaalmoeder haar dochter van 21..
mijn man was ooooh zo verliefd, na een paar wkn was de verliefdheid over en hij kwam elke keer ook terug naar huis want de minares, woonde bij haar moeder en ze konden ni direct op hun eign wonen, en als hij bij mij weg ging stond hij op straat
3 x heb ik te horen gekregen dat het voorbij was met da meisje, en drie keer ben ik terug met mijn hoofd tegen de muur gelopen...
Eind mei heb ik een verzoekschrift op de rechtbank aangevrgd om hem de woonst te knn weigeren, wat mij gelukt was en er was via rechter een vonnis geveld over de regeling van onze 2 kinderen. kids *7jaar en 20 maanden. (de pare wkn van woe tot zondag bij hem, de onpare wk en maandag dins bij mij), hij is geen enkele keer de kids komen ophalen door het feit dat hij geen woonst had, en hij kwam ze dus maar af en toe met een smoes bij ons thuis bezoeken.
Ze zijn zelfs samen op vakantie geweest..
Ik had besloten om te verhuizen en hem achter mij te laten.. (voor zover dit kon want ja als je samen kinderen hebt)
Nu kwam hij terug bij mij en hij wou mee verhuizen want hij had ooh zo veel spijt, en hij wist ni meer wat hij moest doen.. Ik met mijn zotte kop, er in getrapt en hem doen mee verhuizen naar hier..dus hij heeft alles mee verhuist naar mijn nieuwe appartement en we gingen ons huwelijk redden, hij wou dit zo graag en hij had da meisje achter hem gelaten zei hij..
nu wonen we hier 2 weken en sinds dit weekend is hij vertrokken... naar haar... zij heeft ondertussen een appartement en hij heeft zijn boeltje uit onze oude appartement rechtstrks verhuist naar haar app.. dus ook dit was met voorberachte rade, want we hadden tijd tot vorige wknd om het appartement leeg te maken.
hij is hier zaterdag morgen vertrokken 'naar de kapper", smiddags smst hij mij, het gaat niet meer, ik kom mijn tv halen...
Nu wonen ze dus samen sinds zaterdag.. zij heeft 2 kindjes, en ik heb er 2.. dus in principe nu hij een woonst heeft komt hij ze halen voor de dagen die hem zijn toegewezen.. ook al heeft hij er sinds juni tot nu nog nooit achter gewst of geen enkele rekening gehoudn met de kids hun gevoelens ik ben verplicht ze nu mee te geven. dat is zijn recht nu.. maar de kinderen hebben da meisje waar hij mee samen woond nu nog nooit gezien, nog nooit gehoord.. en ook hr kids niet.. en nu moeten ze van dag op dag bij hem gaan "wonen" 4 dgn.. in een vreemd huis.. met vreemde kids, en vreemde vrouw.. :( en ze liggen dan ook nog eens met haar 2 kinderen op 1 slaapkamer. ik weet niet meer wat ik kan doen.. ik sta eign machteloos natuurlijk.. ik hoop alleen het beste voor mijn kinderen, en ben bang voor wat ze gaan voelen.. 3 sept moeten we terug gaan naar rechtbank voor de evaluatie van juni tot nu.. maar ze zullen dan maar 4dgn op heel die tijd gewst zijn natuurlijk.. daar komt nog bij dat hij op eens week week regeling wilt.. omdat zij dit ook zal doen met haar kinderen zodat ze de ene week 4 kids in huis hebben en de andere wk tijd voor hun zelf hebben.. dus puur uit eigen belang..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2013 01:09

U had elke maal melding kunnen maken bij politie dat hij het vonnis niet naleefde.

Waren jullie gehuwd? ja dus.

Op een bepaald ogenblik bent u terug samen gaan wonen... is hij bij u ingeschreven geweest.
Bij mijn weten hebt u nu mogelijk een probleem bij het uitvoeren van het vonnis gezien u terug samen hebt gewoond.

Hoe en waar ze slapen bij hem is niet direct uw probleem. U bent beide ouders en als de kinderen bij hem zijn is het zijn verantwoordelijkheid.

U kan ook voorstellen doen en wijzen op het feit dat :
Hij de kinderen nooit is komen halen in die bepaalde periode.
Dat de vier kinderen in één kamer slapen ( hangt een beetje af van hun leeftijd / geslacht)
Uw werksituatie (shiftwerk bv) mogelijk een andere regeling voorstelt ....maar hij heeft zo wie zo recht op week week.
Maak ineens goede afspraken wat betreft halen en brengen vb halen door de vragende ouder

lucgescheiden

#3 , 21 aug 2013 19:56

"... maar hij heeft zo wie zo recht op week week.'
Als mens en goede ouder zou je dat kunnen veronderstellen, maar waar staat dat in onze wetgeving???
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Oude Belg

#4 , 21 aug 2013 20:23

Verhaal nog wat korter maken :
dus in principe nu hij een woonst heeft komt hij ze halen voor de dagen die hem zijn toegewezen
Ik heb de indruk dat het allemaal daarover gaat. Wat omgangsregeling betreft kunnen jullie alleen terugvallen op het bestaande vonnis. Als hij vraagt dat dat toegepst wordt, is dat zijn recht. Als u denkt argumenten te hebben die tegen de uitvoering van het vonnis pleiten, moet u proberen het vonnis te laten aanpassen; een andere weg is er niet. Iemand van 21 is trouwens geen meisje, maar een volwassen jonge vrouw. Haar leeftijd doet dus niet ter zake.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Echtscheiding”