Hallo,
Nog maar eens een echtscheiding in de maak.
Vooraleer te beginnen zeg ik op voorhand dat de liefde me blind heeft gemaakt... Dus dat hoeven jullie niet.
Ik heb zo wat rondgesnuisterd, en heb helaas geen antwoord gevonden bij andere zaken. Daarvoor zijn de huwelijken veel te uiteenlopend.
Kortom Feiten:
Mijn vrouw en ik besluiten om samen te gaan wonen.
Zij heeft haar woning en ik trek bij haar in.
Ze betaald 700€ aan lening en werkt met 2 parttimes.
Ik werk fulltime en we beslissen dat we een gezamenlijke pot leggen.
Ik 900€ (700= bedrag van lenig + 200€) zij 200€.
Blijkt dat deze redenering al van in het begin verkeerd zit. Ik moest eigenlijk 350€ extra leggen I.P.V 700€
Anderhalf jaar later beslissen we te trouwen. Gewoon wettelijk stelsel.
De notaris had ons wijs gemaakt dat het huis van haar bleef, dat er een schatter moest komen bij het begin en dat de schatter opnieuw moest langskomen indien we een eind aan het huwelijk zouden maken.
Dus de meerwaarde van het huis delen door 2 en dat zou mijn deel zijn.
Nu moeten we verbouwen en nu komt de schoonmoeder op de proppen.
Zij is naar de notaris geweest en heeft daar te horen gekregen dat vanaf het moment dat we getrouwd zijn, het huis van de gemeenschap wordt. althans het deel dat vanaf het huwelijk betaald is.
Dus wij voor de nieuwe lening ook naar de notaris. Voor een contract van scheiding van goederen en diensten.
Ondertussen is mijn vrouw door een faillissement op 1 parttime gevallen.
Wij tekenen voor een lening, deze gaat ook af van de rekening van mijn vrouw, net zoals de andere.
Dus kortom ik betaal al 4.5 jaar 350€ te veel.
Ik heb getekend voor een lening, waarvoor ik, door het nieuwe huwelijkscontract, borgsteller blijk te zijn.
Ik wil dit niet meer, daar ik in het verleden de reisjes, de wagen..... heb betaald.
Met andere woorden, zij wordt rijker en ik alleen maar armer......
Dit wil ze niet inzien....
Loop ik gevaar dat ik alimentatie moet betalen doordat zij maar een parttime heeft?
We hebben geen van beiden kinderen.
Ik weet niet wat er boven mijn hoofd hangt....
Graag een antwoordje....