hoe bepalen waar ik recht op heb

LdMraT
Topic Starter

hoe bepalen waar ik recht op heb

#1 , 13 sep 2013 21:53

Hallo,
na 25 jaar huwelijk en 2 kinderen is spijtig genoeg mijn huwelijk spaakgelopen. scheiding gebeurt via notaris (in zoverre we overeenkomen) en nu heb ik de volgende vraag. wij wonen in een appartement dat mijn vrouw heeft geerfd in 1997. wij zijn getrouwd via het stelsel scheiding van goederen , dus dat is haar eigendom. maar nu wringt het schoentje. destijds hebben wij een hypothecair krediet aangegaan van 25000€. in 2010 hebben we besloten om grote veranderingswerken te doen ter waarde van 137000€ met een nieuw hypothecair krediet.mijn vrouw is zelfstandige in ik loontrekkende. bij de notaris liet zij een loonbriefje zien van 850€ per maand , terwijl ik rond de 2300€ per maand verdien ( dit zijn netto prijzen); in percenten gerekend heb gezorgd voor 73% van de inkomsten en mijn vrouw voor 26% .de notaris zegt da ik nu een bedrag moet eisen van mijn vrouw om dit te compenseren in al die jaren . Eerst vroeg mijn vrouw nog allimentatie voor haar omdat zij maar 850 € verdient ( en dit als zaakvoerster ????) die eis heeft ze laten vallen omdat ik dreigde met een rechtzaak over z...geld. wat ik ook kon bewijzen omdat ze veel meer op de rekening heeft gestort dan haar loon op de loonbrief.hoe bereken ik best de compensatie voor mij uit ( waarde van appartement is gestegen na de verbouwing met 80000€ ( gegevens via schatter van de bank) . en ook rekening houdend dat ik in die 16 jaar dus ook 73% van alle kosten heb betaald
dbv

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Loe

#2 , 17 sep 2013 08:29

je zou kunnen kijken wat het appartement waard was op moment van erfenis (aangifte succesierechten?).
dan de extra lening voor de verbouwingswerken.
dat allemaal herrekenen naar de huidige geschatte waarde.

of je die 73/26% regel gaat kunnen hanteren weet ik niet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2013 18:00

En wat zeggen de balansen van haar zaak gedurende die periode?
Wat waren haar voordelen in natura?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”