Ouderschapsverlof, uitkering RVA en scheiding

x123x
Topic Starter

Ouderschapsverlof, uitkering RVA en scheiding

#1 , 24 okt 2013 19:40

Ik ben sinds kort verhuisd maar heb de kinderen niet op mijn adres kunnen domiciliëren omdat dit blijkbaar enkel kan met akkoord van de vader en die wilt dit niet.
Ik heb momenteel een vergoeding van de RVA omdat ik ouderschapsverlof neem voor mijn zoon van acht.
Nu vroeg ik me af of ik het recht op uitkering kan verliezen doordat hij zijn domicilie nog niet bij mij heeft en zo ja, wat ik kan doen naar de RVA toe om aan te tonen dat mijn kinderen wel degelijk bij mij wonen.
Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucreleased

#2 , 26 okt 2013 17:03

U verzoekt de Rechtbank om de kinderen bij u te laten domiciliëren, het is de Rechter die daar in dient te oordelen niet de vader.

Het lijkt me eveident dat u dan ook in staat bent om de kinderen een menswaardig verblijf te kunnen bieden, wanneer zij bij u zijn.
Ook al zal de Rechtbank dit als niet belangrijk afdoen, kan er steeds door vader een onderzoek worden gevorderd.

Het feit dat u reeds uw intenties naar de kinderen sterkte door aanvraging van ouderschapsverlof, zal de Rechtbank allicht overtuigen om
hier een gelijke berechtiging te voorzien.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”