Kinderen tegen hun zin naar papa sturen in de vakantie

Vader 1
Topic Starter

Kinderen tegen hun zin naar papa sturen in de vakantie

#1 , 01 okt 2013 16:31

Dag

Ik ben vader van 2 kinderen van 6 jaar.
1.5 jaar geleden is de moeder er vandoor gegaan met een andere man.
Ik heb gezien mij werksituatie een omgangsregeling voor de kinderen laten uitwerken en deze is ook goedgekeurd op de rechtbank ( om de 14 dagen de kinderen een weekend bij mij en alle vakanties de helft) en daarbij betaal ik haar ook de nodige alimentatie.
Nu zit ik ondertussen zelf ook in een nieuwe relatie met een moeder met 2 kinderen.
Jammer genoeg is mijn ex jaloers en spreekt ze constant slecht over men nieuwe partner tegen de kinderen.
Dit is zo erg geworden dat de kinderen tijdens de vakanties niet meer willen komen naar mij en men nieuwe gezin.
De dag voor ze naar mij moeten komen zitten ze al te schreeuwen, alleen als ze weten dat het voor een weekend is gaat het bij hen.
De mama heeft ook al meerdere malen aangegeven dat de kinderen niet meer willen komen en dat zij ze zelfs liever naar de grootouders stuurt.
Dus hadden we deze zomer afgesproken dat ze niet heel de vakantie bij mij moesten zijn en heb daarbij de moeder 2 x 200 euro extra alimentatie betaald.
Dit was zeer goed gegaan voor mij en de kinderen, maar nu wilt de moeder de kinderen tijdens de vakanties terug naar mij laten komen.
Heb dit met de kinderen overlegd en ze zien dit niet zitten, ze hebben dit ook aangegeven aan de mama.
De mama wilt helaas niet luisteren en ze wilt de kinderen toch tegen hun zin sturen en heeft daarvoor zelfs een advocaat ingeschakeld !!!

Nu zegt ze altijd dat ze leeft voor haar kinderen en de kinderen haar alles zijn.
Jammer genoeg laat ze dat hier nu niet zien, en zijn de kinderen hier de dupe van.

Heb een brief van haar advocaat gekregen dat ik het vonnis moet naleven en dat ik een oplossing moet zoeken om de kinderen op te vangen tijdens de vakantie.
Ze wilt hier zelfs een zaak voor beginnen.

Ik stel mij de vraag of ik dit verplicht ben als ik merk dat mijn kinderen daar onder lijden.
En welke moeder die haar kinderen zo graag ziet, duwt haar kinderen dan toch weg ook al wetende dat ze ongelukkig gaan zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Laura33

#2 , 01 okt 2013 16:51

Ik begrijp je ergens wel, maar anderzijds zou je toch de kans moeten grijpen om de band sterker te maken met je kinderen.
er zijn zo veel ouders die vechten om de kinderen toch maar te zien te krijgen en jij vindt het precies storend dat je ex ze wel stuurt....

:? :?

Vader 1
Topic Starter

#3 , 01 okt 2013 19:28

Hey
Ik denk dat je het niet volledig begrijpt. Ik vind het voor mezelf niet storend dat de kinderen bij mij zijn.
Alleen zie ik hoe de kinderen hun eigen voelen in mijn nieuw gezin, en dit komt door hun mama. (slecht spreken over ons en ze bang maken)
Ik zie zelfs men kinderen in de weekends buiten men nieuwe gezin omdat de kinderen anders ook al niet meer willen komen.
Maar dan is mijne nieuwe gezin daar ook weer de dupe van want die willen in de weekends ook wel eens iets met mij doen.
Dus ik leef in de 2 weekends met mijn kinderen alleen, doe ik dat niet willen men kinderen niet meer komen.

Maar als je het nu bekijkt langs de moederskant, zou jij een advocaat gebruiken om uw kinderen tegen hun zin naar de papa te sturen?
Ik denk dat een normale moeder dit net niet zou doen, neen mijn ex gaat een rechtzaak beginnen.

Reclame

Laura33

#4 , 02 okt 2013 10:02

Als ik van het moederskant bekijk dan is je ex idd wat aan het overdrijven met die rechtzaak.
Ik als gescheiden mama zou trachten om de band van mijn kinderen met hun vader zo goed mogelijk te maken, maar ik weet dat er niet overal zo is...

wat jou betreft, ik denk dat je omgangsrecht hebt en niet omgangsplicht. Maar indien de mama naar de rechtbank stapt en bewijst dat de kinderen meer bij haar zijn dan wat er in de vonis staat, kan ze meer alimentatiegeld vragen.

Turaki

#5 , 02 okt 2013 10:19

Enkel het verhinderen van het omgangsrecht van de andere partij is strafbaar, de dreigementen van haar advocaat hebben geen enkele waarde. Natuurlijk kan uw ex laten vaststellen dat u geen gebruik maakt van uw omgangsrecht, en daardoor de regeling laten wijzigen, alsook het bedrag van de alimentatie.

Maar is dit wel de oplossing? Het zijn uw kinderen, en ook zij hebben recht op een normale relatie met u. En aangezien uw nieuwe gezin een belangrijk deel van uw leven is, hoort dit er ook bij. Eens kijken naar gezinstherapie lijkt mij veel nuttiger, zeker naar de toekomst toe.

Scorpio

#6 , 25 okt 2013 23:35

Wel, ik vind hen iet normaal dat je niet vecht om je kinderen te zien. Je kinderen zijn 6 jaar, en jij laat hen bepalen hoe het zal verlopen? Tuurlijk willen ze niet komen, ze voelen zich niet welkom want je doet geen moiete. Ik denk dat voor je de vinger naar de moeder wijst, je beter ook naar je eigen houding kijkt. Want ze lijken me niet heel welkom bij jou... Er zijn zeker veel vaders (die hun kinderen nooit zien) die niets liever zouden willen dat de moeder de kinderen stuurt, zelfs als het tegen hun zin was. En idd er is geen omgangsplicht, enkel omgangsrecht, dus niemand kan je verplichten om je kinderen te zien.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 okt 2013 23:41

Mogelijkheid om via een bemiddelaar eens met de mama te praten.
Kan dat voorgesteld worden.

http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”