Dag
Ik ben vader van 2 kinderen van 6 jaar.
1.5 jaar geleden is de moeder er vandoor gegaan met een andere man.
Ik heb gezien mij werksituatie een omgangsregeling voor de kinderen laten uitwerken en deze is ook goedgekeurd op de rechtbank ( om de 14 dagen de kinderen een weekend bij mij en alle vakanties de helft) en daarbij betaal ik haar ook de nodige alimentatie.
Nu zit ik ondertussen zelf ook in een nieuwe relatie met een moeder met 2 kinderen.
Jammer genoeg is mijn ex jaloers en spreekt ze constant slecht over men nieuwe partner tegen de kinderen.
Dit is zo erg geworden dat de kinderen tijdens de vakanties niet meer willen komen naar mij en men nieuwe gezin.
De dag voor ze naar mij moeten komen zitten ze al te schreeuwen, alleen als ze weten dat het voor een weekend is gaat het bij hen.
De mama heeft ook al meerdere malen aangegeven dat de kinderen niet meer willen komen en dat zij ze zelfs liever naar de grootouders stuurt.
Dus hadden we deze zomer afgesproken dat ze niet heel de vakantie bij mij moesten zijn en heb daarbij de moeder 2 x 200 euro extra alimentatie betaald.
Dit was zeer goed gegaan voor mij en de kinderen, maar nu wilt de moeder de kinderen tijdens de vakanties terug naar mij laten komen.
Heb dit met de kinderen overlegd en ze zien dit niet zitten, ze hebben dit ook aangegeven aan de mama.
De mama wilt helaas niet luisteren en ze wilt de kinderen toch tegen hun zin sturen en heeft daarvoor zelfs een advocaat ingeschakeld !!!
Nu zegt ze altijd dat ze leeft voor haar kinderen en de kinderen haar alles zijn.
Jammer genoeg laat ze dat hier nu niet zien, en zijn de kinderen hier de dupe van.
Heb een brief van haar advocaat gekregen dat ik het vonnis moet naleven en dat ik een oplossing moet zoeken om de kinderen op te vangen tijdens de vakantie.
Ze wilt hier zelfs een zaak voor beginnen.
Ik stel mij de vraag of ik dit verplicht ben als ik merk dat mijn kinderen daar onder lijden.
En welke moeder die haar kinderen zo graag ziet, duwt haar kinderen dan toch weg ook al wetende dat ze ongelukkig gaan zijn.