Opzettelijk rekken van uitspraak rechtzaak

Peter De Decker
Topic Starter

Opzettelijk rekken van uitspraak rechtzaak

#1 , 25 okt 2013 19:22

Goeienavond allen,

aangezien ik een leek ben aangaande juridische situaties, wil ik even informeren of er mij hier iemand verder kan helpen.

Mijn situatie is als volgt:

mijn ex en ik zijn onlangs gescheiden in onderlinge toestemming.
We hebben kindje van nog geen jaar oud.
We zijn, via een regelingsakte en familierechtelijke overeenkomsten, bij een advocaat tot de regeling gekomen dat ons kleintje 2 dagen per week bij mij verblijft.
Deze akte moest ook overgemaakt worden aan de rechtbank voor onze scheiding volgens ik begrepen heb.
De rechter heeft echter nooit iets erover gezegd. Hij heeft zelfs nooit ons kindje vernoemd.

Nu zou ik toch graag voor het verblijfsco-ouderschap gaan.
Ik heb dit al voorzichtig laten weten aan mijn ex-vrouw maar zij dreigt ermee om de rechtzaak dan zo lang mogelijk te rekken om moeilijk te doen.

Kan ze dit effectief doen?
Ik bedoel, is het zo gemakkelijk een rechtzaak van deze aard lang te rekken?
Wat kan ze hievoor ondernemen?
Wel verwijt ze mij dat ik veel drink. Dat zal ze zeker aanhalen.

Ik vraag me ook af hoeveel zo een zaak dan uiteindelijk kan kosten?
En is het zo dat de 'verliezende partij' alles moet betalen? Of betaalt elk zijn eigen deel?

Bedankt en prettig weekend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2013 23:59

In de echtscheidingsakte zal de authentieke akte (jullie overeenkomst) toch vermeld moeten zijn?
Waarom zou u verliezen u hebt daar recht op.
Maar beter dat u een voorstel doet waarin de u voorstelt per periode van 6 maanden telkens een dag bij te doen vb eerst een weekend per maand
dan 3 dagen en een week end dan drie dagen en twee weekends ... eender wat maar zorg dat u het langzaam opbouwt.
Dat u gerust een sociaal onderzoek wil bij beide partijen.
Als het alleen over de kinderen gaat is het via de jeugdrechtbank.
Sociaal onderzoek is via CBJ (comité bijzondere jeugdzorg) en sociale dienst van jeugdpolitie. Dit alleen kan al meerdere maanden duren.
Wat u mogelijk dient te betalen is de RPV rechtsplegingsvergoeding voor advocaat tegenpartij.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3115,d.bGE" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”