Relatie therapie

Stani_P
Topic Starter

Relatie therapie

#1 , 13 okt 2013 21:28

Beste lezers,

Ik ben nieuw hier moet nog een beetje men weg zoeken maar dat ter zijde.

Een dikke maand gelede kwam ik er achter dat men vriendin vreemd ging, ze wou dit eerst niet toegeven tot er facebook gesprekke aan te pas kwamen.
We zijn 8,5 jaar samen en hebben 2 kinderen een dochter van 6 en een zoontje van 2.
Ondertussen is ze al het huis uit en woont ze bij haar zus.
Ik heb alles gedaan om haar proberen terug te halen maar ze zegt dat ze rust nodig heeft en dan zien we wel.
Maar ik vind niet dat je zomaar kan verwachten dat je gezin zomaar even stopt, omdat zij niet weet wat ze moet doen, omdat zij in de fout is gegaan.
Maar nu komt mijn vraag.
Ik zou heel graag hebben dat ze terug komt voor mezelf en zeker voor de kinderen.
Ik had haar gevraagd om samen relatie therapie te gaan doen, maar zij zegt dat ze dat niet nodig heeft.
Kan een rechter relatie therapie op leggen als hier naar gevraagd word?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2013 22:46

U bent niet gehuwd.

Er kan dus ook geen echtscheiding zijn.

Er kan alleen een regeling inzake de kinderen komen.

Als zij niet wil meewerken dan werkt ze niet mee ... er kan geen enkele verplichting worden opgelegd.
Vreemdgaan is NIET strafbaar.
u kan wel trachten de zaak ( met de kinderen) te regelen via een bemiddelaar
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;

lucreleased

#3 , 26 okt 2013 03:37

Mogelijk kan u gezinsverlating aanhalen daar dit WEL strafbaar is.
Alhoewel het u zou kunnen behoeden voor eventuele bezettingsvergoeding, zal u dit uit liefde wellicht nalaten...
U loopt zich in elk geval te pletter op de huidige discriminerende wetgeving.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”