altijd fiscaal co ouderschap?

mouwsie
Topic Starter

altijd fiscaal co ouderschap?

#1 , 17 okt 2013 17:24

Hallo, is het altijd zo dat bij een gelijkmatige verdeling van de huisvesting en het gezamelijk beoefenen van het ouderschap, men uitgaat van fiscaal co-ouderschap? Aan de voorwaarden wordt hier voldaan maar in de wetgeving staat dat enkel de ouder waar het kind vanaf 18 jaar gedomicilieerd is, nog fiscaal voordeel kan halen. Klopt dit? Dit lijkt me niet correct tov de andere ouder wanneer bijv dit kind nog 4 jaar verder studeert of is er hier een andere optie?

Is het ook mogelijk om de 2 kinderen elk een andere domicilie te geven zodat dit fiscaal voor-nadeel wegvalt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mouwsie
Topic Starter

#2 , 20 okt 2013 17:13

is er iemand die weet waar ik die info kan terugvinden aub?

lucreleased

#3 , 26 okt 2013 17:13

Ik denk dat u best SAMEN naar de dienst taxatie advies gaat vragen.
Mogelijk is het fiscaal aangewezen om toch akkoord te gaan met een alimentatie en deze als aftrekpost in te brengen op één der belastingsbrieven
(zelfs al zou u de werkelijke betaling onderhands teruggeven, idd dit vormt een hiaat in de wetgeving)

De taxatiedienst kan jullie de verschillende situaties voorrekenen en u aldus een sluitend antwoord bieden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”