Alimentatiegeld

apropeau
Topic Starter

Alimentatiegeld

#1 , 30 okt 2013 21:06

Ik ben getrouwd op 27 april 2010. Ik heb voor een aanzienlijk bedrag achterstallig alimentatiegeld van mijn ex partner voor onze zoon op de gemeenschappelijke rekening gezet. Doordat mijn nieuwe partner die de vader niet is van mijn kind en ik aan het scheiden zijn, vroeg ik mij af of ik dit geld niet terug kan opeisen? Hij heeft alles terug kunnen recupereren van geld van voor ons huwelijk dus het lijkt me normaal dat hij het geld dat voor mijn zoon bestemd was teruggeeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2013 17:38

Een gemeenschappelijke rekening is gemeen dus ALLE bedragen zijn gemeen.
Hoe gaat u bewijzen dat u die gelden nog niet gebruikt hebt?

apropeau
Topic Starter

#3 , 31 okt 2013 18:56

Een gemeenschappelijke rekening is gemeen dus ALLE bedragen zijn gemeen.
Hoe gaat u bewijzen dat u die gelden nog niet gebruikt hebt?
Is het niet zo dat je recht hebt om de bedragen die je voor het huwelijk op je rekening staan had en aangewend hebt in de gemeenschap terug kunt recupereren? Hij heeft aangetoond wat hij van betalingen in het huis gestoken heeft voor het huwelijk en hij eist die terug op. Heb dit aanvaard omdat het mij logisch lijkt dat wat je voor het huwelijk had ook terugkrijgt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2013 22:47

Maar DAT zal in een (aankoop)akte staan.

v950511

#5 , 01 nov 2013 10:53

Hof van Cassatie 21 januari 2011 :

Storting van eigen gelden op een gemeenschappelijke rekening vallen, behoudens tegenbewijs, in het gemeenschappelijk vermogen. Hieruit volgt dat het gemeenschappelijk vermogen vergoeding is verschuldigd, telkens als eigen gelden erin zijn terechtgekomen, ongeacht dat niet bewezen is dat het gemeenschappelijk vermogen voordeel heeft gehaald uit deze gelden.

Terug naar “Echtscheiding”