In mijn vonnis staat dat ik de helft moet bijdragen in de verblijfsoverschrijdende/buitengewone kosten
Mijn vraag nu luidt als volgt: worden opvangkosten gezien als verblijfsoverschrijdende of verblijfsgebonden kosten? Of anders gesteld, dient elke ouder zijn eigen opvang te betalen? of dient elke ouder de helft van het totaalbedrag van de opvangkosten te betalen?
Ik stel de vraag tevens in het licht van het fiscaal co-ouderschap: daar kan het totaalbedrag van de opvangkosten van BEIDE ouders samen immers worden ingebracht, waarna elk de helt van het fiscaal voordeel ontvangt.
((Stel : de ene ouder maakt zeer veel opvangkosten en betaalt alles zelf. Het bedrag wordt fiscaal ingebracht. De andere ouder krijgt dan de helft van het fiscaal voordeel, terwijl eigenlijk de andere alle kosten gemaakt heeft. Is het dan niet logisch om ervan uit te gaan dat de andere ouder de helft van de opvangkosten mee betaalt?....Hiertegen zou men natuurlijk kunnen inbrengen dat de tweede ouder er niet voor gekozen heeft dat de eerste ouder opvang neemt....)