Hallo allemaal ,
Ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen omdat ik nu ten einde raad ben en graag jullie mening zou willen.
Wat ik nog kan doen?
Ik ben in juli 2013 weg gegaan van de papa van mijn zoontje. (ondertussen 15 maanden)
Hij was agressief en had een alcoholprobleem.
Door verschillende uiteenlopende ruzies heb ik beslist hem te verlaten.
Ik had er lang over nagedacht.
Ik heb met hem proberen een regeling te treffen i.v.m ons zoontje maar hij reageerde er niet al te goed op.
Hij dreigde met een mes, gooide al mijn kleren op straat .... hij eiste week-week regeling maar hij heeft nog nooit voor ons zoontje gezorgd. Ik ging hier niet mee akkoord , doordat hij door het lint ging ben ik onmiddellijk naar de politie gestapt , die zijn met mij meegereden naar zijn huis , daar lag al mijn kleren tegen de haag gesmeten op de grond.
Er waren toen 4 politieagenten aanwezig.
Ik laadde alles in de auto en mijn zoontje zat toen vooraan in de auto.
Mijn ex vriend stapte op mijn auto af en nam ons zoontje op een harde manier uit de auto en ging er mee naar binnen.
Ik vroeg de politieagent wat hij ging doen met mijn zoon. waarop de agent reageerde: Sorry Mevrouw wij kunnen de rechten van een vader niet afnemen. u bent weg gegaan van hem , u hebt geen recht meer om zijn domein te betreden. Mijn wereld stortte in... precies of het was opgezet spel.
Ik wist niet wat er aan het gebeuren was , ik hoorde mijn zoontje huilen.
Mijn ex zei toen luid: Wie hem heeft , houdt hem.
Ik wist niet meer wat ik kon doen , ik stortte echt in.
Een vrouwelijke politieagente stapte op mij af en zei dat ik zo vlug mogelijk stappen moest ondernemen.
Een advocaat nemen enz... Ik ben dan uiteindelijk weg gereden en heb zo vlug mogelijk een advocaat proberen te pakken te krijgen. Dat is mij dan ook gelukt en ik heb direct een procedure kortgeding gestart.
10 dagen heb ik mijn zoontje niet gezien. een echte hel
Toen we voor de rechtbank moesten verschijnen , wilde mijn ex nog altijd week-week.
Doordat er toen nog niets op papier stond had hij alle recht , zo zag ik het toch.
Mijn advocaat zei als ik mijn zoontje zo vlug mogelijk wou terug zien ik voorlopig akkoord moest gaan met week-week. Dat heb ik dan ook gedaan en dit is tot de dag van vandaag nog altijd zo.
Ik heb al allerlei bewijzen kunnen verzamelen dat hij niet alle zorg toedient aan ons zoontje. hij kan er gewoon niet voor zorgen.
Ons zoontje heeft atopisch eczeem. Mijn zoontje moet dagelijks 2x worden ingesmeerd met speciale zalf. Mag niet lag in bad zitten en als hij in bad gaat dan moet dit met olie en zeker niet met zeep.
Ik heb foto's waarop goed zichtbaar is dat heel zijn rugje vol grote plekken eczeem staan.
Ook heeft hij ons zoontje al meerdere malen vroeger bij mij afgezet voor zijn eigen plezier bv: uitgaan...
Ik kan dit ook allemaal bewijzen via foto's dat hij dan nog zelf op Facebook heeft gepost. Ook dat hij ons zoontje in bad steekt vol schuim.
Ik vind als je week week wilt je dan ook alle zorg moet toedienen en het een volle week vol houd.
Hij doet dit gewoon omdat hij dan geen onderhoudsgeld zou moeten betalen.
Ik heb mijn zoontje vorige week maandag gaan halen en hij zat volledig geconstipeerd. keiharde buik... , ik heb hem dan meerdere malen gemasseerd op zijn buikje om het allemaal wat los te maken , dit is mij dan wel gelukt en hij heeft verder geen last meer gehad in de week dat hij bij mij was.
Ik heb dit ook gemeld aan kind en gezin , zij zeggen mij dat dit komt door een onregelmatige voeding en te weinig drinken.
Ik hou nu alles bij via een dagboekje , zijn eetgedrag , slaapgedrag , en nog zoveel meer ...
Dit gaat nu allemaal wel over de gezondheid van mijn zoontje hé.
Er is nu een voorlopig vonnis uitgesproken geweest van de kortgedingrechter tot de jeugdrechter een andere beslissing maakt in december.
Mijn zoontje zijn adres is bij mij toegekend en het kindergeld is ook aan mij toegekend.
Ik vind dit zo raar , Mijn ex zit via budgetbeheer en heeft maar 100 euro over in een maand om van te overleven.
Hoe voedt hij dan mijn zoontje 2 weken op in een maand?
Ik weet niet meer wat ik allemaal moet gaan bewijzen en waar ik hiervoor allemaal moet zijn.
Mijn advocaat zegt dat ik hem bij het minste op de hoogte moet brengen en kijken voor medische attesten via kind en gezin en via mijn huisdokter maar die kan enkel maar beschrijven dat ik bij hem die datums op consultatie ben geweest.
Kan iemand mij aub helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.