Te hoge aanpassing alimentatie???

NeleG
Topic Starter

Te hoge aanpassing alimentatie???

#1 , 22 jan 2014 20:47

Vandaag kregen wij dit bericht binnen:
basisbedrag x (index 2014 / index geboortejaar)
150 x (141.18 / 98.38) = 215.26
Deze berekening werd gemaakt door de ex van mijn echtgenoot. Nu stel ik mij vragen bij deze berekening, zeker omdat wij vorige maanden 'maar' 173,55 euro dienden te betalen. Ik heb al informatie opgezocht op het internet, maar geraak er niet veel wijzer uit. Er wordt gesproken over het referentiejaar en niet het geboortejaar; is dat hetzelfde? Of is het referentiejaar het jaar (2007) waarin het vonnis werd uitgesproken? Een verhoging van bijna 42 euro lijkt me toch wat veel...
Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,

Nele Geudens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 22 jan 2014 20:57

Het referentiejaar is het jaar/maand van het vonnis en niet het geboortejaar. 't Is dus delen door 120.85 ofwel 175.23€

Zie bv http://www.eclecticsite.be/amorti/onderhoudIndex.htm" onclick="window.open(this.href);return false; die voor 2013 idd uitkwam op 173,55 euro.

NeleG
Topic Starter

#3 , 22 jan 2014 21:00

Van harte bedankt! Da's dus hetgeen wij vermoedden! Scheelt wel een klein beetje, niet?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2014 21:04

Het referentiejaar / de basisindex moet niet deze zijn van de datum waarop het vonnis wordt uitgesproken.

Het is normaal niet het geboortejaar.

Het vonnis bepaalt normaal wat de basisindex / referentiejaar is. Lees het vonnis eens goed na.

NeleG
Topic Starter

#5 , 22 jan 2014 21:13

't Is al in orde. Heb haar direct gemaild, na vorige reactie. Ze heeft de berekening nog eens gemaakt en kwam inderdaad op die 175,23 euro uit.
Ze kon maar proberen, hé?! Nogmaals bedankt voor de reacties!!!

Terug naar “Echtscheiding”