#1 , 28 mei 2013 19:42
Beste Allen,
Eerst en vooral wou ik toch die mensen (juristen ?) feliciteren met de vaak zeer professionele uitleg die hier gegeven wordt.
Vandaar dat ik ook een probleem zou willen voorleggen.
Mijn ex en ik hebben, enkele maanden voor het huwelijk een huis gekocht. Alhoewel mijn ex 1,2 miljoen BEF méér heeft ingebracht bij de aankoop, werd dit verschil niet opgenomen in het verkoopcontract. De reden hiervoor was oa dat wij reeds 8 jaar samenwoonden en ik in die periode alle vervoerskosten (wagens, verzekering, taxen) voor mijn rekening genomen heb. Ook na het huwelijk heb ik de meeste kosten voor mijn rekening genomen (ook al telt dit niet, vermits we gehuwd zijn onder het wettelijk stelsel). Op de dag van het huwelijk bezaten we dus ieder de helft van de woning.
Na 14 jaar huwelijk en de nodige echtscheidingsprocedures komen we bij de notaris terecht voor de vereffening-verdeling.
Probleem : mijn ex wil nu dat die 1,2 miljoen BEF beschouwd wordt als eigen vermogen. Kan dit ? Volgens mij niet, maar gezien het specifiek karakter van dit probleem kan ik geen pasklare wetten of arresten terugvinden.
Weet iemand hiermee raad ?
Met vriendelijke groeten,
Simbad
11 jaar vechtscheiding en het einde is nog niet in zicht
Meer dan 110 advocaten gecontacteerd
6 rechters hebben een uitspraak gedaan. 5 vonden het niet eens de moeite mijn argumenten te argumenteren
Conclusie ? Lees mijn posts