Ex verhuist, overdracht zoon wordt bemoeilijkt

Cartello
Topic Starter

Ex verhuist, overdracht zoon wordt bemoeilijkt

#1 , 31 jan 2014 13:09

Sinds 4 jaar gescheiden en een soort van co-ouderschap uitgewerkt met ex voor de zoon.
Van maandag tot vrijdagnamiddag bij mij, van vrijdagnamiddag tot maandagmorgen bij de papa.
Daar we op het moment van de EOT 40km uit mekaar woonden zijn we overeengekomen om elk tot
het midden te rijden om de zoon over te dragen, dit zowel de vrijdagnamiddag als de maandagmorgen.

Was een ideale oplossing voor beide partijen maar nu verhuist de papa naar Namen, respectievelijk
172km van onze woonplaats! Hij verwacht nu dat ik ieder weekend 2x naar Bergen rij (nog 100 km)
om onze zoon over te dragen... Kan hij dit eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 31 jan 2014 13:37

Neen, dit kan hij niet eisen. In het geval van een verhuis over een aanzienlijke afstand, moet de verhuizende partij instaan voor de bijkomende lasten hiervoor. Laat hem dit via AS weten, en ook dat de locatie voor de overdracht gelijk blijft, en dat u dit anders voor de rechtbank zal eisen.

Cartello
Topic Starter

#3 , 31 jan 2014 13:44

Bedankt voor de reactie. Dus bij moeilijkheden, wat ik wel verwacht, moet ik dan naar de jeugdrechter stappen of de vrederechter?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2014 14:14

Staan in de EOT iets over de regeling zoon?

Cartello
Topic Starter

#5 , 31 jan 2014 15:52

Staan in de EOT iets over de regeling zoon?
Jazeker. Met latere aanpassingen in bijlage, want is niet de eerste keer dat de EOT zou wijzigen.

duma

#6 , 31 jan 2014 15:52

En WAT staat er dan exact in het EOT over de 'wissel-regeling'?

Kindenbelang

#7 , 03 feb 2014 08:05

Mag ik vragen hoe oud de zoon is? Indien die een leeftijd van boven de 13 jaar heeft kan hij makkelijk met de trein reizen. Beide ouders brengen en halen het kind dan naar het station. Een go-pass kost ook maar 50 euro voor 10 ritten (ouders betalen elk de helft van de go-pass) + files worden vermeden en zoon leert zelfstandig te reizen.

Wijzelf hebben jaren de zoon gebracht en gehaald omdat wij verhuisden van Limburg naar Oost-Vlaanderen. Maar eens de zoon oud genoeg was verzochten wij de moeder om een andere regeling qua halen en brengen. Uiteraard wou de ex hier niks over weten, doch de Jeugdrechter is ons gevolgd in ons verzoek. De stiefzoon reist nu al meer dan 3 jaar per trein en dat verloopt heel vlot.

En ook: België is een klein land, we dienen hier geen vliegtuig te nemen om van punt A naar punt B te reizen. Ik wens jullie veel succes met het uitwerken van julie regeling.

Terug naar “Echtscheiding”