Schattingsverslag woning

Le Zwanzeur
Topic Starter

Schattingsverslag woning

#1 , 01 feb 2014 08:10

Eind september 2013 kwam er een schatter-landmeter langs om de gemeenschappelijke woning te schatten. Tot op heden kreeg ik geen antwoord van de schatter en meerdere aangetekende zendingen die via mijn advocaat verstuurd werden bleven onbeantwoord. Mijn advocaat zegt dat hij niets meer kan doen, evenals de notaris die aangesteld werd voor de verdeling (deze laatste zei me dat hij nog eens kan proberen om een aangetekend schrijven te sturen... Het is voor mij duidelijk dat er waarschijnlijk sprake is van enige manipulatie door ofwel mijn ex (die in de bouwwereld/vastgoedwereld werkzaam is), één van de advocaten, de notaris of de schatter landmeter. Zelfs deze laatste heeft me beloofd dat hij het verslag naar mij zou opsturen maar daar komt niets van in huis. Tot welke instantie(s) kan ik mij wenden om dit nader te laten onderzoeken? Kan ik een klacht indienen tegen deze gang van zaken want mijn inziens is de redelijke termijn hier toch ruimschoots overschreden. Wat zijn andere opties om hier na te gaan wat er aan de hand is? PS. Alle communicatie tussen mezelf en mijn ex verloopt via beider advocaten, van enige bemiddeling kan er dus geen sprake zijn. Dank bij voorbaat voor jullie reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sam Dune

#2 , 01 feb 2014 09:01

Vraag eens aan de schatter hoe het komt dat het zo lang duurt. Er staat daar toch een limiet op om een verslag te maken denk ik.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2014 11:19

Vraag eens aan de schatter hoe het komt dat het zo lang duurt. Er staat daar toch een limiet op om een verslag te maken denk ik.
Beter leren lezen. TS zegde al dat ze geen reactie meer krijgen van de schatter.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2014 11:22

Werd de schatter al betaald? Velen sturen hun verslag maar door nadat ze de betaling hebben ontvangen, omdat ze mogelijks anders nooit hun centen zien.
Door wie werd de schatter aangesteld? (De rechtbank, uw ex of jijzelf?)

Le Zwanzeur
Topic Starter

#5 , 01 feb 2014 13:05

de schatter werd door de rechtbank aangesteld en nog niet betaald, want er is nog geen factuur opgesteld

moonlady

#6 , 04 feb 2014 14:15

troost u, bij mij heeft het 11,5 maanden geduurd voor we het schattingsverslag kregen. nu een jaar en drie maanden later, nadat we het schattingsverslag kregen, is de notaris, aangesteld door de rechtbank voor vereffening-verdeling nog steeds aan haar vierde ontwerpakte vereffening-verdeling bezig. Reeds vier jaar uit elkaar en het enige dat we hebben is een schattingsverslag!!!! echt droevig. niet moeilijk dat ze op canvas laten zien hoe schrijnend het wel is de dag van vandaag met de notarissen.........

Sam Dune

#7 , 07 feb 2014 10:41

Na 4 maanden heb ik het schattingsverslag ontvangen. In het verslag staat dat het werd opgesteld op 20 september 2013 terwijl dit pas gebeurde op 15oktober 2013. Waarom klopt die datum niet? Een waar heft dat verslag al die tijd gezeten.

Sam Dune

#8 , 07 feb 2014 10:48

Een mijn advocaat zegt dat dit niets veranderd aan de inhoud van het verslag en dat het beter is dat ik niets zeg over die datum tegen de landmeter want dat dit anders in mijn nadeel kan spelen. Dit is toch niet normaal? Wat als mijn ex later zegt dat het verslag niet op die datum werd opgesteld en dus niet geldig is?

Terug naar “Echtscheiding”