scheiden met EOT - wanneer officieel gescheiden?

x.shot
Topic Starter

scheiden met EOT - wanneer officieel gescheiden?

#1 , 04 feb 2014 12:25

Scheiding via EOT was uitgesproken in de rechtbank midden november 2013.
Nog geen nieuws gehad dat de scheiding officieel is maw overgeschreven in de registers.
Waar kan ik info inwinnen? Griffie? Notaris? Gemeente?

'k Heb geen kopie van de EOT. Krijg ik de documenten die indertijd neergelegd zijn bij de rechtbank, terug?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 04 feb 2014 12:27

je informeert best eens bij de gemeente dienst burgerlijke stand, gezien zij de overschrijving in de registers moeten doen.

Een kopij van de EOT kun je bekomen via de notaris.

Over welke documenten gaat het?

x.shot
Topic Starter

#3 , 04 feb 2014 12:39

je informeert best eens bij de gemeente dienst burgerlijke stand, gezien zij de overschrijving in de registers moeten doen.

Een kopij van de EOT kun je bekomen via de notaris.

Over welke documenten gaat het?

Vertaling van de geboorteakte. Ik heb die nodig voor andere doelen. (het zou mij nog eens 150 euro kosten om die te laten vertalen...)

Reclame

KimSe

#4 , 04 feb 2014 13:07

Ik denk niet dat die stukken teruggegeven worden.
Maar mogelijks heeft de notaris nog wel een kopij in zijn dossier...

x.shot
Topic Starter

#5 , 04 feb 2014 13:29

Ik denk niet dat die stukken teruggegeven worden.
Maar mogelijks heeft de notaris nog wel een kopij in zijn dossier...

een kopij heb ik ook, maar bij de stadhuis waar ik het nodig heb, vragen ze origineel...

straks eens bellen met de gemeente ivm overschrijving in de registers, het is toch niet normaal dat meer dan 2 maanden na de eindvonnis nog steeds niets gebeurd is, of wel? :?

KimSe

#6 , 04 feb 2014 14:24

Ik weet dat de burgerlijke stand een maand de tijd heeft om de overschrijving in de registers te doen na ontvangst van het echtscheidingsvonnis...
Dus zo abnormaal vind ik 2 maand nu eigenlijk nog niet...

kristelvdr

#7 , 11 feb 2014 08:06

Deze week kreeg ik mijn loonfiche en daar stond op 'ongehuwd'. Ik ben reeds meer dan 8 jaar officieel gescheiden. Ben ik dan voor de maatschappij 'blijvend gescheiden' of ben ik ongehuwd. Naar het schijnt heeft dit wel een invloed op uw belastingen. Ik geen relatie alleen een kind te laste

Mariette

#8 , 11 feb 2014 13:21

@ Kritelvdr : ik ben al 25 jaar gescheiden en mijn ex-echtgenoot is ondertussen overleden: toch moet ik op mijn belastingsbrief "gescheiden" vermelden. Bij een bewijs van leven: "gescheiden van. Mr.xxxx" terwijl dat totaal irrelevant is.

Terug naar “Echtscheiding”