kosten invorderen

Laura33
Topic Starter

kosten invorderen

#1 , 11 mar 2014 15:56

gescheiden met EOT
bi-locatie, week-week
er wordt alimentatie betaald voor minderjarig kind door de papa
wat de buitengewone kosten betreft, wordt niets omschreven in de EOT, wel verwezen naar het gekend artikel, dat beide ouders moeten instaan voor de kinderen...enz.

hoe kan ik de extra kosten die ik gemaakt heb voor ons kindje best invorderen?
het gaat over kosten nieuwe bril, hospitalisatieverzekering
ook is de alimentatie niet geïndexeerd geweest

op mails komt er geen reactie, als ik het ter sprake breng dan is het 'we zullen het bespreken'....
ondertussen betaal ik al anderhalf jaar de hospitalisatieverzekering en de nieuwe bril heeft meer dan 400 euro gekost (mutualiteit komt niet tussen)

ik voorzie problemen in de toekomst wat de buitengewone kosten betreft :cry:
kan ik deze kosten via gerechtsdeurwaarder bekomen? of DAVO?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2014 22:42

Indien NIET vermeld in EOT is het dus volgens mijn bescheiden mening niet invorderbaar.
Indexatie en bijzondere kosten hadden IN de overeenkomst moeten staan en zo bekrachtigd door het vonnis.
Als deze elementen niet in het vonnis staan zal noch een DW noch DAVO iets kunnen doen.

Er zal niets anders opzitten dan een nieuw vonnis te bekomen met die extra elementen.

Laura33
Topic Starter

#3 , 12 mar 2014 08:03

Indexatie staat wel in de EOT, maar dat is natuurlijk niet de grote som (2 euro per maand...)
Vonnis is nog geen half jaar oud, is het mogelijk om een nieuwe te bekomen?
Ook zou ik de vakantieregeling willen veranderen en ik denk dat hij hiermee akkoord zou gaan (nu loopt de week/week gewoon door).

Voor een nieuw vonnis, is het genoeg als we een verzoek indienen (onderling akkoord) of moet het terug via notaris of advocaat gaan?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”