Ik ben nieuw hier, maar heb een paar vragen waar ik niet meteen antwoord op vond op internet.
Mijn partner is autistisch (niet gediagnostiseerd) en mijn zoon ook (wel gediagnostiseerd), de dochter gelukkig niet.
Ik heb 9 jaar alles ondergaan, 10000 euro professionele hulp geinvesteerd om het te laten werken, maar ik blijf alleen maar overleven, we hebben niets dat op een relatie lijkt. In juli vorig jaar heeft hij een jaar gevraagd om iets anders te zoeken.
Hij doet geen enkele moeite om iets anders te zoeken. Er is dus nog niets veranderd.
Heb alle mogelijke opties (zijn vader, zijn zuster, relatietherapeut, ...) ingeschakeld, zonder één millimeter resultaat.
Ik sta op het punt naar een vrederechter te gaan om hem uit het huis te laten zetten.
Het huis is 100% van mij, op enkele persoonlijke spullen van hem na, is alles in huis van mij.
Hij betaalt hier ook geen huur.
Als ik naar de vrederechter stap, hoe gaat dat in zijn werk ? Welke documenten heb ik nodig ?
Ik heb al gehoord dat heel de procedure ongeveer een jaar in beslag gaat nemen. Klopt dat ?
Ik hoop, voor de kinderen, dat hij zelf stappen onderneemt en dat het niet nodig is, maar ik vrees ervoor.