#3 , 10 apr 2014 16:20
Ik zou dat dreigement achterwege laten, aangezien ouders samen dienen te belissen en indien zij er samen niet uitkomen enkel de jeugdrechter bevoegd is.
Moest het voor de rechtbank komen ooit, zal die met zo'n dreigement niet kunnen lachen.
Tegelijkertijd zal dat er niet voor zorgen dat de relatie met papa er beter op wordt. Hoe slecht ze ook zou moge zijn op deze moment, je moet nooit gaan voor een slechtere, in het belang van jullie kind)
Ik zou dus gewoon een AS sturen, met daarin de melding dat u hem op volgende data x en x en x gemaild hebt, op data x en x en x gesmst heeft en u al meermaals de vraag gesteld heeft via het heen-en-weerboekje (kopieer dat even voor uzelf) met de vraag om een keer samen te zitten over de inschrijving van jullie dochter in een kleuterschool. Dat de inschrijving dringend begint te worden en u graag samen met uw ex zou bekijken welke school het beste aansluit bij jullie ideeën als ouders en het dus het beste lijke om een keer samen te zitten en te bespreken. In het belang van X doet u dat uiteraard graag liefst op een constructieve manier. U stelt een paar data voor en een plaats (bij u thuis, bij hem, op een neutrale plaats (gezellig cafeetje; dat doen mijn man en zijn ex meestal) en vraagt of hij u binnen de x (10?) dagen kan laten weten wat hem het beste past. U vraag hem indien geen van deze data hem passen minstens 3 voorstellen te doen met ten laatste datum x. Dit uiteraard allemaal in het belang van een goede verstandghouding tussen de ouders van X, wat X alleen maar ten goede kan komen.
Als hij DAN nog niet reageert, ga je maar voor het dreigement, maar dan kan je ten alle tijden aantonen dat JIJ alles geprobeerd hebt om samen als ouders deze belangrije ebeslissing in het leven van jullie kind samen te maken.