#4 , 15 mei 2014 08:53
bij mij is er onrechtstreeks ook een restschuld bij mijn ex. ik weet ook niet hoe dit op te lossen. De schatter plakt een bedrag van 245.000€ op het huis, welk ik wil terugkopen met preferentiële toewijzing. ikzelf ben 3/4 eigenaar en mijn ex is 1/4 eigenaar. ik dien hem dus 245.000€ : 4 te betalen = 61.250€. De huidige schuld van de hypothecaire lening is momenteel 109.000€, welke voor ieder 50% is omdat deze lening voor een half huis is + wat extra geleend voor beschrijf en verbouwingskosten. 109.000€ : 2 = 54.000€. Ik ga mijn ex-man uitkopen door ZIJN schuld van de bank over te nemen. En dan zou ik nog 61.250€ - 54.000€ = 7.250€ moeten aan hem betalen. Doch, ik ben al 4 jaar en 4 maanden de hypothecaire lening alleen aan het afbetalen (905€ per maand). Hiervan dient hij mij de helft terug te betalen. Rekeninghoudend met de bewonersvergoeding die ik hem dien te betalen, voor de periode dat ikzelf in de woning woonde, nadat hij uit de woning gezet is door de politie, en rekening houdend met wat hij me nog dient te betalen van rekensaldo van mij op datum huwelijk, nog tegoeden van voor het huwelijk welke ik na het huwelijk getrokken heb,........ wanneer ik het rekensommetje maak, dient hij aan mij 35.000€ te betalen en neem ik zijn schuld bij de bank over van 54.000€. Doch het probleem is, dat mijn ex NIETS heeft. Hoe dien ik dan ooit nog aan die schuld van hem te geraken van 35.000€ (en dan te weten dat daar elke maand 450€ bijkomt en het einde nog lang niet in zicht is.