hoe wordt de wederbezettingsvergoeding bepaald?

tnt007
Topic Starter

hoe wordt de wederbezettingsvergoeding bepaald?

#1 , 03 jun 2014 12:02

Mijn ex-partner en ik zijn niet getrouw en hebben een woning gebouwd 12 jaar geleden. Nu wensen we deze beide in te kopen. Ik heb mijn ex-partner het voorrecht gegeven om dit eerst te doen. Ondertussen zijn we al 6 maand verder en betaal elke maand netjes de helft van de nog lopende hypotheek.

Uiteraard heb ik recht op een wederbezettingsvergoeding en wens deze in te brengen.

Is er een bepaalde formule voor de de wedeerbezettingsvergoeding te berekenen. Aan de hand van KI, of geschat bdrag woning of is dit afhankelijk van de huurprijs.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 03 jun 2014 12:15

Dit is afhankelijk van de huurprijs, namelijk de helft van de huur die de woning zou opbrengen. Simpelste oplossing is meestal dat de bewoner de lening volledig afbetaald, zolang het verschil tussen huur en afbetaling niet te groot is (wel op papier zetten).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”