Onderhoudsgeld vorderen

Lien29
Topic Starter

Onderhoudsgeld vorderen

#1 , 25 jun 2014 05:58

Hallo,
Ik ben nieuw hier en gezien de bijzondere omstandigheden die dit onderwerp uitmaken, (gezinssamenstelling) weet ik niet goed bij welke categorie ik dit moet plaatsen, dus doe ik het hier maar even.

Ik ben een zoon, deze heb ik alleen opgevoed, na x aantal jaren kwam plots de vader weer opdagen, en werd hij erkend door de vader.
Er werd een onderling contract opgesteld mbt onderhoudsgeld, echter dit via een bemiddelaar, dus niet van rechtswege.

Onze zoon echter voelt zich beter thuis bij mij , dan bij de vader, en wil absoluut niet ingaan op de EIS van de vader 1 week / 1 week.
Mijn zoon wordt hier bij de idee alleen al, doodongelukkig van.

Nu, gezien wij daar niet willen op ingaan, houdt de vader lekker gewoon het onderhoudsgeld in..
Dit terwijl er momenteel net veel extra kosten zijn, mbt ziekte van onze zoon, na maanden onderzoek is er nog steeds geen diagnose gesteld..

Het onderhoudsgeld van de jaren dat ik onze zoon alleen opvoedde, ging ook al aan mijn neus voorbij..
Jullie begrijpen, ik kan dit niet zomaar naast me neerleggen.

Het gaat tenslotte om het welzijn van onze zoon.

Nooit eerder zijn wij via de rechtbank gegaan, ttz wij waren ongehuwd en niet samenwonend.
Ook mbt erkenning werd er niet naar het vredegerecht gegaan, om bvb ouderlijk gezag ed te laten vastleggen.

Kan ik in deze omstandigheden het onderhoudsgeld vorderen ?
Zoja, wie kan mij een goéde advocaat adviseren aub in dit domein ?
Regio Gent en omstreken.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding