betwisting over schoolkosten in EOT

jake
Topic Starter

Re: betwisting over schoolkosten in EOT

#16 , 30 jun 2014 14:06

Nog even 2 vraagjes, en nogmaals bedankt voor de reacties :-)

Eylis zei in een vorige post het volgende: "Dat de moeder nu niet mee wil naar de notaris is uiteraard logisch. Dit wazige EOT is in haar voordeel."
Maar eigenlijk kan dat toch ook in haar nadeel zijn. Als ik nu bv de kosten van ontspanning (kosten jaarlijks kamp, inschrijvingskosten dansclub) aan haar voorleg, met de vraag om er voor de helft in tussen te komen, en zeg dat dat onder de noemer "en dergelijke meer" valt, dan kan het toch zijn dat zij dat wel moet betalen, en wie moet dan bewijzen wie gelijk heeft, zij of ik? (tot nu toe heb ik dat echter wel nooit gedaan)

In de bijkomende kosten staat wel studieverblijven duidelijk vermeld. Valt een 3daagse schoolreis in de eerste graad daar wel onder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 30 jun 2014 14:13

zo is dat duma, enne ik raad mensen altijd af om een "studentenkot" in de biezonder kosten te laten zetten. Immers: als er regelmatig openbaar vervoer beschikbaar is van en naar de hogeschool/inuf, dan is een studentenkot een luxekeuze waar je het samen over eens moet zijn. Laat dat nu net de meest terugkerende twistappel te zijn tussen ouders. Als het niet in de biezondere kosten vervat zit is het vrij simpel: als één ouder persé dat plezier wil doen aan het kind, draagt die ouder de meerkost van het kot.

duma

#18 , 30 jun 2014 14:46

Daarom dat ik ook aanraad om bij bijzondere kosten steeds te zetten 'in onderling overleg' bij die kosten waar dat van toepassing is, om te voorkomen dat een enkel ouder de andere kan opzadelen met rekeningen van dingen waar die niet betrokken was bij de beslissing.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 jun 2014 15:01

Info over bijzondere kosten
eerste van vrederechter
http://www.vredegerechtheist-op-den-ber ... kosten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tweede zou de wet van 2010 moeten zijn
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

jake
Topic Starter

#20 , 30 jun 2014 15:20

Bedankt Franciscus, in dat document van die vrederechter staat het heel duidelijk vermeld.
Bij mijn eot is het dus het probleem dat het daar niet duidelijk in is vermeld, en dus aanleiding geeft tot discussies :-(

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 30 jun 2014 16:02

U kan met de wet voorstel doen aan uw ex..
Ofwel akkoord gaan ofwel de zaak terug voor de rechtbank brengen en aanpassing vragen van zowel alimentatie - leeftijdgebonden en indexaanpassing en aanpassing van verduidelijking van EOT vragen aan RB

Vanaf 1 september zal dat dus voor de familierechtbank zijn..... als alles meezit bij justitie.

jake
Topic Starter

#22 , 30 jun 2014 17:40

Ik denk dat het ook zoiets gaat worden, maar voor ik daaraan begin, wil ik toch nog proberen in dialoog met haar te geraken.
Wil ze dat niet, dan ga ik een verzoek doen tot bemiddeling bij de rechtbank (wie weet lukt het daar), alleen weet ik nu niet of ik daarvoor nog bij de vrederechter terecht kan, of dat ik me al direct moet gaan wenden tot de familierechtbank.
Over een verzoeningsprocedure is veel info te vinden op het net, maar over een verzoeningsprocedure bij de nieuwe familierechtbank, kan ik vooralsnog niets vinden.

Terug naar “Echtscheiding”