Omgangsregeleing TIJDENS scheiding

seninha
Topic Starter

Omgangsregeleing TIJDENS scheiding

#1 , 02 jul 2014 21:54

Mijn vrouw wilt na 22 jaar en 3 kinderen van me scheiden omdat ze ons kwijt was. Heeft in de tijd dat ze dit moest verwerken en mij nog niets verteld had (en ik dus onterecht vanuit ging dat ik een goede huwelijk had) alvast een relatie begonnen met de buurman van 3 deuren verder (daar had ze 4 jaar geleden ook al een affaire mee. Waar ik haar toentertijd voor vergeven had)

Nu had zij een omgangsregeling op papier gezet die we zouden volgen tot de scheiding afgerond is. Hier in stond wie, wanneer en hoelang iemand bij de kids in het huis bleef.
Dit heb ik 3 dagen volgehouden maar werd mij te veel. Vooral omdat hij dus 3 deuren verder woont en ik hem dagelijks zie lopen.

Om me zelf te beschermen van deze pijn heb ik besloten om alleen in het huis te gaan zitten als zij moet werken (alleen in de avond , meestal van 15.30 tot 23.00)
Als ze dan thuis komt ben ik weg. Ik slaap dus niet meer thuis, sinds 1,5 week.

Nu begint ze te roepen dat ik verplicht ben om deze regeling te volgen omdat ze ook vrije tijd wilt hebben. Ik zei al tegen haar, jij wilt scheiden en wilt alleen met de kids wonen. Dan kun je alvast proeven hoe dit is.
Want dan zal ik ook niet klaar staan als ze opeens weg moet. Ik zal de kids hebben als ik daar volgens de regeling recht op heb.

Kan ze mij hiertoe verplichten?

We hebben al een regeling op papier voor na de scheiding. Deze gaan we ook gebruiken zodra ik een nieuwe huis heb. Maar dot gaat dus om een regeling tijdens

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2014 22:03

Zijn er door een rechter (vonnis) of notaris ( authentieke akte) iets op papier gezet of is het enkel een overeenkomst tussen jullie beiden.
In principe is er zo wie zo co-gezag ouderschap en ook bilocatie dus elke partij evenveel de kinderen.

Misschien toch best een advocaat raadplegen en indien gehuwd vrederechter dringende maatregelen laten opstellen in een vonnis.

seninha
Topic Starter

#3 , 02 jul 2014 22:07

Nee, we hebben zelf dat op papier gezet. Zij heeft een advocaat welke alles regelt. We gaan in vrede uit elkaar maar alleen hier over hebben we een mening verschil.
Advocaat zei dat ze dat moest doen voor de kinderen.

Nou vraag ik me af of ze dat kan afdwingen

We gaan straks voor een omgangsregeling en niet voor co-ouderschap

Reclame

Franciscus

#4 , 02 jul 2014 22:11

U HEBT zo wie zo co-ouderschap zoals ik heb omschreven.

seninha
Topic Starter

#5 , 02 jul 2014 22:19

Dus tijdens de scheiding horen we de kinderen 50/50 te nemen? Begrijp het niet zo.

Franciscus

#6 , 02 jul 2014 22:30

Is niet afdwingbaar gezien niet in een vonnis of een authentieke akte.
Haar advocaat is niet uw advocaat en deze moet dus niet uw belangen behartigen enkel de hare.
Als u BEIDEN één advocaat had genomen was dat anders geweest.

De WET spreekt van gezag co ouderschap dus alle beslissingen inzake kinderen tezamen te nemen en een bi-locatie als omgangsregeling. Rechter kijkt hier vooral naar de belangen van het kind.
Van dit laatste kan BIJ VONNIS van afgeweken worden.

U bent dus op dit ogenblik tot niets verplicht ...u hebt wel iets getekend dat tussen partijen geldig is daarom dat vrederechter tijdelijke maatregelen kan opleggen voor de scheiding door zijn vonnis en dat heeft dan kracht van wet tussen de partijen en deurwaarder, politie en iedere derde (vb school) dient zich daar ook aan te houden.

seninha
Topic Starter

#7 , 02 jul 2014 22:32

Dank je . Is nu duidelijk

Terug naar “Echtscheiding”