kind wil niet meer de papa

muske123
Topic Starter

kind wil niet meer de papa

#1 , 09 jul 2014 11:02

Mijn kind wil niet meer naar de papa,is 13 jaar.
Heb meermaals een gesprek aangevraagd met de papa maar ik kreeg
steeds het excuus dat ze geen tijd hebben of ze willen helemaal niet praten
of ze moesten er eens over na denken.
Wij zijn al meer dan tien jaar uit elkaar,maar de laatste twee jaar gaat
het contact steeds maar stroever als het over kind gaat.
Mijn ex is nu twee jaar samen met andere vrouw en in het begin ging
de relatie tussen haar en mijn kind vrij goed,maar het laatste onderhalf
jaar gaat dit slecht,waarschijnlijk is dit de reden waarom het kind niet meer wil gaan.
Natuurlijk zijn er heel wat details dat ik hier nog kan vertellen,maar dat
is nu weinig van belang.Heb een paar dagen geleden terug gevraagd om een gesprek en weer het antwoord moet er
nog eens over na denken.Het kind heeft bij de papa al verteld dat hij niet meer wil komen,
heeft hier thuis al meerdere keren aangegeven dat het niet meer wil gaan naar de papa.
Vraag me gewoon af waarom papa steeds een gesprek uit de weg gaat,het gaat hier toch om het belang van
het kind.En met een gesprek kan er misschien al heel wat uitgeklaard worden en hoor ik ook
hun kant van het verhaal is.Wat moet ik hiermee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joppe_superheld

#2 , 09 jul 2014 11:19

Moedig je kind toch aan om te gaan. Elk kind klaagt in een scheiding situatie dat het niet meer naar de andere ouder wil gaan. Probeer je kind de positieve kanten te laten zien. Als dit na een hele lange tijd toch zo blijft, kan hij gehoord worden voor de jeugdrechter. Maar aanmoedigen blijft het beste.
( Ervaring: Zelf gescheiden ouders gehad, wou ook niet meer naar mijn vader. Ben blij dat mijn moeder mij toch altijd heeft gestuurd. Als kind snap je dat niet, maar als volwassene haal je er heel veel uit. )

muske123
Topic Starter

#3 , 09 jul 2014 12:13

Dit doen we ook hoor,wij hebben het kind steeds positief gestimuleerd om te blijven gaan.
Maar ik weet niet of het kind daar bij de papa even zeer gestimuleerd word om te blijven komen,
Papa zegt tegen het kind dat het geen zin heeft om te blijven komen als het constant zit te wenen
en een lip trekt,daarom dat er een gesprek zou moeten komen.

Reclame

joppe_superheld

#4 , 09 jul 2014 13:10

Fijn dat te horen!
Mijn vader was ook niet positief. Da's een karakter dat je moet hebben, denk ik. Je kan anders proberen voor vermindering te gaan? Bvb 1 dag ipv 1 weekend? Maar ja, daar moet natuurlijk een gesprek voor kunnen...

joppe_superheld

#5 , 09 jul 2014 13:48

Zou praten met een bemiddelaar misschien helpen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jul 2014 22:48

In elk geval gezien vonnis ....
Dient u kind te brengen of dient vader het te halen.
Het kind heeft juridisch niet te kiezen en MOET gaan anders overtreedt U het vonnis dus zeker niet op ingaan.

Inderdaad ...vader vragen met u samen met bemiddelaar te spreken.
Vanaf 14 jaar kan kind vragen gehoord te worden door de jeugdrechter ( vanaf september vermoedelijk familierechtbank).

Hoe stelt u de vragen via telefoon, mail is beter?
Misschien iets formeler ...gezien problemen graag contact graag antwoord binnen 10 dagen na ontvangst mail en samenkomst binnen de 15 dagen na einddatum.
Het gaat om jullie zoon waar vader evenveel verantwoordelijkheid in heeft.
Verwerk hierin eventueel het voorstel van een bemiddelaar.
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bemiddelingvzw.be/index.php? ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Echtscheiding”