vakantieregeling

maxell
Topic Starter

vakantieregeling

#1 , 08 jul 2014 16:36

beste,
ik ben nu 3 jaar gescheiden en van begin af aan houd de ex-vrouw zich niet aan de afspraken volgens de eot.
voor de zomervakantie werd er beslist elk 2 weken .
maar toch slaagt ze er iedere keer in om iets te wijzigen.
vb: mijn zoon moet bij mij zijn van 01/08/14 en kort geleden krijg ik een mail dat ze van 28/07 op reis vertrekken en terug komen op 04/08/14.
moet zij niet eerst toestemming vragen om mijn zoon mee te nemen naar het buitenland.
en kan ik klacht indienen bij de politie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joppe_superheld

#2 , 08 jul 2014 17:22

Als uw zoon op dat moment bij haar is zoals het in de eot staat, dan mag zij hem meenemen naar het buitenland zonder uw toestemming. Zij moet u dit ook niet laten weten, maar het is wel netjes dat ze dat doet ( indien ze dat doet ).
als ze uw kind meenemend in 'uw' tijd, dan is ze in fout. dan spreekt men al snel van ouderlijke ontvoering. Daarvoor kan je klacht neerleggen. Maar het beste lijkt me, voor dat je klacht neerlegt, dat je het met haar bespreekt.
Misschien krijg jij er wel iets voor in de plaats. ( is ze misschien ook flexibeler naar jou toe )
Is bespreking echter echt niet mogelijk, aarzel dan niet om haar te wijzen op het eot. Laat haar ook weten( misschien via AS ) dat, als ze zich niet houd aan de afspraken, je verdere stappen onderneemt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2014 23:13

Op 1/8/14 doet u aangifte bij politie. Wel het vonnis en een copie meenemen.
Maar zoals hierboven staat... als u 14 dagen na 4/8 de zoon hebt en zij stemt daarmee in is het ook goed. Tenminste als jullie overeenkomen.

Reclame

maxell
Topic Starter

#4 , 09 jul 2014 16:31

overleg is niet meer mogelijk met de ex-vrouw.
al herhaaldelijk geprobeerd .
de enige optie die mij nog rest is klacht neerleggen,spijtig genoeg.
want dit is iets dat ik liever niet doe.

duma

#5 , 14 jul 2014 14:30

Toch zal u moeten, want anders keurt u haar gedrag goed.

Het is zo simpel als het maar kan zijn: indien onderling overleg niet mogelijk is, volg ten alle tijden het vonnis.
Bied u op 01/08/2014 aan bij haar thuis. Neem het vonnis mee (en maak idd zoals Fransiscus hierboven aanhaalt, reeds een kopie), wacht een kwartier. Stuur haar een sms dat u voor haar deur staat en dat u zich afvraagt waar zij en de kinderen blijven.
Begeef u daarna naar het politiekantoor en leg klacht neer. Laat u niet afwimpelen.

Wat je ook kan doen, is nu - zoals joppe aangeeft- een aangetekende brief sturen met daarin zeer zakelijk dat u kennis heeft genomen van haar mail waarin zij aankondigt op reis te zullen gaan van 28/07 tot 04/08. Dat jullie zoon echter niet mee zal kunnen gaan, aangezien u hem, zoals gestipuleerd in het vonnis/EOT, op 01/08 zal komen halen. Dat er meerdere periodes zijn in de zomervakantie waarin zij met jullie zoon bij haar is en het dan ook aangewezen is om reizen en uitstappen enkel te plannen op zulke momenten. Dat het haar echter vrij staat om toch op reis te vertrekken en dat u dan wel wil instaan voor de opvang van uw zoon vanaf 28/07. Dat indien zij dit wenst, u jullie zoon dus wel op 28/07 in plaats van op 01/08 wil komen halen. Dat u zich sowieso op 01/08 bij haar thuis zal aanbieden en indien zij niet aanwezig is om jullie zoon aan u over te dragen u genoodzaakt zal zijn klacht neer te leggen en verdere stappen te ondernemen.

Dat u deze brief enkel maar stuurt om duidelijk te stellen dat u zich aan het vonnis wenst te houden, dat afwijkingen hiervan steeds kunnen, maar slechts in onderling overleg.

Vriendelijke groetjes,

Terug naar “Echtscheiding”