ex stuurt dochter op internaat zonder overleg

wit
Topic Starter

ex stuurt dochter op internaat zonder overleg

#1 , 15 jul 2014 17:15

Mijn ex schreef 14 jarige dochter in op internaat, zonder mij in te lichten. Ook de dochter ziet dit niet zitten. I heb de dochter één weekend per 2 weken en de helft van de vakanties. We zijn 7 jaar geledengescheiden via EOT waarin helaas staat dat beide ouders voor eventuele internaatskosten opdraaien, terwijl van herziening alimentatie niks vermeld staat.

Concreet:
Hoe verhinder ik dat ons kind op internaat gaat? En indien dit doorgaat, kan ik mijn alimentatiebijdrage dan laten aanpassen, iets wat uiteraard op weerstand van de ex botst.
Als alternatief zie ik co ouderschap ( week om week ). In dit geval hoor ik ook graag ervaringen over financiële afspraken tussen ouders.
Indien we met bemiddeling zouden kunnen werken, op welke globale kostprijs moet ik dan rekenen?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joppe_superheld

#2 , 15 jul 2014 18:04

Indien uw dochter op internaat moet omdat uw ex het niet meer ziet zitten om voor haar te zorgen, of omdat ze het niet meer kan, dan kan u dit aanvechten. U heeft dan immers de voorkeur als ouder! ( d.w.z. dat ze dan bij u zou mogen komen wonen in de week, en dan om de twee weken een weekend bij uw ex. De rollen worden dan omgedraaid. )

Turaki

#3 , 15 jul 2014 20:39

U schrijft haar terug in in haar vorige school, waarna u zowel deze school als het internaat via AS laat weten dat een schoolverandering zonder uw toestemming niet toegestaan is. En dan laat u via AS aan uw ex weten dat u beide co-ouderschap heeft, dat dit inhoud dat de schoolkeuze gezamenlijk moet gemaakt worden, en dat u graag met haar afspreekt om een eventuele schoolverandering te bespreken.

Eventuele wijziging in de verblijfsregeling kan u met haar dan ook bespreken, en als dit niet lukt kan u voor de rechtbank trachten gelijke verblijfsregeling te vragen, of zelfs een regeling waarbij uw dochter de meeste tijd bij u doorbrengt (zoals joppe_superheld voorstelt). Om dit kracht bij te zetten kan u de poging van de moeder om de dochter op internaat te sturen gebruiken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”