mijn vriendin met wie ik momenteel geen relatie meer heb, maar wel 2 kinderen van 2 en 4,heeft mij dit weekend een document laten ondertekenen om het huis waar we beide gedomicilieerd zijn te verlaten alsook de sleutels af te geven.
ik wou dit eerst niet doen omdat ik hiervoor geen enkele reden zie,er zijn woordenwisselingen en een discussie geweest,waarin ze zich bedreigd voelde ,politie is dit komen constateren zonder verder gevolg.
als er sprake was van fysisch geweld dan heb ik er alle begrip voor,maar we zijn beide volwassenen genoeg,dacht ik om een debat te overleven.
reden hiervoor was een discussie over verdeling van geldzaken waarvan ik tot op heden onzeker ben of ze hierin haar verantwoordelijkheid zal nemen.
ik ben dus vrijwillig vertrokken en heb haar zelf geschreven document getekend,in functie van de goede vrede te bewaren naar kinderen...ook hier heb ik geen dubbel van gekregen.
is dit rechtsgeldig?
ik veronderstel toch dat ik als vader het recht heb om mijn bloedeigen kinderen te zien wanneer ik dit wil?
zij argumenteert hierop dat dit te verwarrend is voor de kinderen en dat ze pas naar papa kunnen komen als die in zijn nieuw huisje zit...
dit zal pas ten vroegste 1sep kunnen zijn aangezien we onze huurwoning die we nu hebben per 31/7 gaan opzeggen,wettelijke termijn in acht genomen is dit 3 maanden.
wij zijn feitelijk samenwonend. ik weet mezelf momenteel geen raad,wat te doen..
ze heeft een verzoekschrift ingediend vorige week om alles wat de kinderen betreft veilig te stellen,dit kon niet snel genoeg gaan, heb hier 125€ voor gegeven waar ik zelfs nog geen ontvangstbewijs voor heb gekregen.
wat kan en moet ik doen...??
wil een correcte afhandeling op financieel vlak en een rustig vertrek voor beide,zodat onze kids hier geen dupa van worden.