Fotos terugkrijgen van ex

Edken
Topic Starter

Fotos terugkrijgen van ex

#1 , 27 jul 2014 12:53

Hallo

In december 2013 zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Hij heeft toen de laptop meegenomen waarop enkele duizenden fotos staan van de kinderen en ook een paar fotoalbums van mijn vroegere jaren. Hij weigert resoluut deze terug te geven, tenzij ik hem 400 euro zou geven. Hij probeert langs alle kanten geld uit te trekken om het mij zo moeilijk mogelijk te maken maar dit vond ik er een beetje over. Iemand advies?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 28 jul 2014 08:56

Hebt u bewijzen dat uw ex 400 euro vraagt voor die foto's?

giserke

#3 , 28 jul 2014 09:51

Dit ruikt idd naar afpersing.
Je moet proberen te bewijzen dat hij daar geld voor vraagt.

Reclame

Edken
Topic Starter

#4 , 29 jul 2014 12:44

Bedankt voor de reactie. Hij heeft verschillende mails verstuurd en smsjes met die vraag. Een effectief bericht is :'geef me 400 euro dan krijg je van mij je 14000 fotos en je fotoboeken'.
Volgens de advocaat zou ik volledig afhangen van zijn 'goodwill' om deze terug te geven.

duma

#5 , 29 jul 2014 14:42

Stap eensdc sdf vbh naar een andere advocaat.

In de sms geeft hij (al dan niet onrechtstreeks) toe:
- dat de spullen van jou zijn en niet van hem
- dat hij ze heeft
- ze enkel met een wederdienst te willen geven (afpersing!)

Heb jij ergens nog bewijs van het feit dat die foto's van jou zijn?

giserke

#6 , 29 jul 2014 17:14

'geef me 400 euro dan krijg je van mij je 14000 fotos en je fotoboeken'.

Hij heeft dus toe dat het zijn spullen niet zijn, maar uw eigendom.
Geef uw vriend maar aan bij de politie voor diefstal en chantage. Hij zal wel een toontje lager zingen.

Edken
Topic Starter

#7 , 29 jul 2014 20:13

Morgen ga ik even inlichtingen vragen bij de politie, hoe dit verder kan. Ik hou jullie op de hoogte.
Wel ben ik bang dat hij, indien ik stappen zou overnemen via politie of rechtbank, hij de fotos zou kunnen of willen vernietigen.

giserke

#8 , 29 jul 2014 20:18

Ga eerst naar de politie, en bespreek het daar. Zorg dat uw ex van niets weet, en hou hem aan het lijntje.
Waarschijnlijk zullen ze U adviseren om de transactie te laten doorgaan onder controle, en probeer nog wat bewijzen bij te verzamelen.
Na de transactie hebt U hem bij zijn tingelings. ;)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 jul 2014 20:39

Is pure afpersing dus strafbaar.

Terug naar “Echtscheiding”