kind bewust bijhouden

nevergonnasaygoodbye
Topic Starter

kind bewust bijhouden

#1 , 22 jul 2014 18:39

Beste,

ik heb sinds januari co ouderschap met mijn ex vriend de papa van mijn dochter.
nu heb ik mijn dochter 3 slagen op haar achterwerk gegeven en het zag een beetje blauw.
ik heb er echt heel veel spijt van en dit is maar 1 keer gebeurt maar sinds dit voorgevallen is
en ik ze naar hem gebracht heb, heb ik ze niet meer terug gezien.
ben elke keer klacht gaan neerleggen maar hij houd ze bij.
er is een proces verbaal opgesteld op het vredegerecht en door beide ondertekend dus vind ik dat hij dit
moet naleven.

mag dit zomaar het kind bijhouden zonder er iets op papier staat dat ik ze niet meer mag zien?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2014 19:27

Proces verbaal vrederechter?
Wilt u zeggen vonnis inzake dringende maatregelen bij een (echt)scheiding?
U hebt vermoedelijk klacht ingediend bij politie dat heeft gevolgen voor de strafrechtbank (correctioneel).
Heeft uw ex misschien aangifte gedaan van kindermishandeling?

Wat staat er juist in dat document van de vrederechter?

nevergonnasaygoodbye
Topic Starter

#3 , 23 jul 2014 20:17

ja de regeling staat op papier. maar zijn advocaat vond dat via het vredegerecht goedkoper. dat het coouderschap is en in de vakantie van 1 tot 15 juli bij de vader blijft en van 1 tot 15 augustus ook.
ja een klacht voor kindermishandeling.
maar heb al 2 keer klacht neergelegd omdat hij de regeling niet naleeft en ze niet brengt.
maar daar zegge ze dat hij ze zo lang mag bij houden als hij wil.
maar kan dit zomaar? hij kan een boete krijgen maar niet van 1 of 2 klachten is dit waar?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2014 21:22

Maatregelen bij vrederechter zijn maar tijdelijk geldend.
Het betreft tenslotte dringende voorlopige maatregelen van de vrederechter. Het zal de rechtbank ten gronde zijn die uiteindelijk beslist.

U spreekt al van ex-vriend dus niet gehuwd... welke vorm van samenwonen?
Ik vermoed wettelijk want anders zou het de voorzitter eerste aanleg geweest moeten zijn die bevoegd was.

Wie zegt dat hij ze zolang kan bijhouden als hi wilt en op basis van wat.
Wat zegt uw advocaat hiervan?

duma

#5 , 24 jul 2014 11:33

Een boete krijgen, kan alleen maar als er door de rechter dwangsommen worden vastgelegd bij het niet brengen van de kinderen. Als dat niet is vastgelegd, moet u een aantal klachten verzamelen en terug naar de rechtbank trekken.

Wat ik raar vind: ofwel is er géén vonnis en is er dus geen regeling en kan het 'bijhouden' inderdaad. (en dat geldt dat voor beide ouders, want: er is geen juridisch geldige regeling)
MAAR: Dan zou je geen klacht kunnen neerleggen. Want klacht neerleggen kan alleen maar met een vonnis dat geldig is.
Misschien bedoelt de politie gewoon dat zij niet bevoegd zijn om uw kind daar te gaan halen? Want dat klopt, de politie kan en mag niets meer doen dan uw klacht noteren.

nevergonnasaygoodbye
Topic Starter

#6 , 30 jul 2014 14:48

Het is bij de vrederechter gedaan omdat deze goedkoper was. maar het staat zwart op wit de regeling maar hij houd onze dochter gewoon bij ik vind dit
niet kunnen er is een regeling maar mijn ex vriend trekt hem er niks van aan.
nee inderdaad de politie mag het kind daar niet weg halen.

mijn advocaat zegt een kortgeding opstarten voor mijn dochter terug te zien maar daardoor heeft hij nog geen boete e.

Terug naar “Echtscheiding”