Niet naleven vonnis

Nathalie VW
Topic Starter

Niet naleven vonnis

#1 , 31 jul 2014 18:07

Op 17/01/2013 ben ik officieel gescheiden met onderlinge overeenkomts. In het vonnis staat er, dat mijn ex een maand na de definitieve uitspraak, de hypothecaire lening op zijn naam moest nemen en de mijne moest laten schrappen. Tot op heden is dit nog niet gebeurd. We hebben al verschillende malen samen gezeten met steeds de belofte dat hij dit in orde gaat brengen, maar helaas zonder resultaat. Via de bank heb ik vernomen dat hij deze lening niet op zijn naam alleen kan krijgen en dat zijn partner niet solvabel bevonden is. Momenteel ben ik aan het kijken om een woning te kopen maar zolang mijn naam, ook al betaal ik hier niks meer in, ook nog op die lening staat, kan ik niet verder. Hoe kan ik dit zo spoedig mogelijk in orde krijgen? Kan dit via een kortgeding?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 31 jul 2014 20:56

Bijna een half jaar na verstrijken termijn zou dit plots dringend zijn? Kortgeding zal niet meer lukken vrees ik.

duma

#3 , 01 aug 2014 12:06

En de rechtbank zal ook niet veel kunnen doen, vrees ik, zij kunnen de bank niet verplichten om uw man als enige verantwoordelijke voor de lening te aanvaarden, terwijl ze nu de zekerheid hebben dat ze ook bij u kunnen aankloppen.
Beste optie is om de woning te verkopen en de lening terug te betalen dan. Eerder zal u zelf geen lening meer kunnen aangaan.

Reclame

Turaki

#4 , 01 aug 2014 12:33

Als u een vonnis staat waarin dit beschreven staat, kan u dit via een burgerlijke zaak afdwingen, desnoods op straffe van dwangsom.

duma

#5 , 01 aug 2014 13:11

Maar dan nog kan de rechtbank de bank niet dwingen en zal de enige optie verkopen zijn. Als de bank hem niet als enige lener wil aanvaarden, moet zij dat niet.

De rechtbank kan wel uw ex een boete opleggen voor elke dag dat de lening nog op zijn naam staat. Hij zal dan misschien wel werk maken van de zaak of van de verkoop.

Terug naar “Echtscheiding”