Co ouderschap.

duma

Re: Co ouderschap.

#16 , 04 aug 2014 13:38

eylis, die eerste zin van jou: waarop doel je daarmee? Want dat heeft mijns inziens gewoon geen belang.

Hoe de relatie van de ouders (officieel) was, maakt niet uit. Hij heeft zijn kind erkend en heeft daarmee de rechten van elke vader, gehuwd, gescheiden, wettelijk, feitelijk of niet-samenwonend. Het maakt allemaal geen verschil. Het enige dat je daar mogelijks mee zou kunnen proberen aantonen, is dat de vader niet bij het kind heeft gewoond en er daarom geen (sterke) band is. Maar er zijn rechter die dat argument zo van tafel vegen, zeker als de vader kan bewijzen meermaals achter het kind gevraagd te hebben, voor de deur gestaan te hebben. Of het zelfs maar beweerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 04 aug 2014 16:48

@duma: juridisch heeft mijn punt inderdeed geen belang. Maar het feit van niet samen te wonen heeft contextueel wel gewicht om te proberen de vader -weliswaar vriendelijk - te bevragen over zijn intenties en zijn handelen. Ik heb de indruk dat hij nog niet verder gedacht heeft over wat hij écht wil en vooral hoe hij dat gaat realiseren. 22 jaar, geen werk, vooral veel uit met vrienden, én te kennen gegeven tijdens de zwangerschap dat hij dit kind niet wenste. Maw. het zullen de eerste tijd vooral de grootouders zijn die het kind verzorgen. De zin en verantwoordelijkheid om de vaderen zal er wellicht wel komen na een tijd, maar hij moet waarschijnlijk nog een behoorlijk bewustzijnsproces doormaken. En het is in het belang van het kind dat hij even geconfronteerd wordt met zijn eigen contradictorisch handelen. Ik zie hier een oplossing als de beide grootouders ook samen een gesprek hierover voeren, indien ze principieel ook opschieten met elkaar natuurlijk.

V1993
Topic Starter

#18 , 04 aug 2014 19:03

@Eylis Hij heeft wel werk, dus zelf kan hij de kleine maar in het weekend verzorgen. Hij werkt van 6u 's morgens tot 16 a 17u 's avonds als hij moet overwerken. Veel tijd heeft hij niet.
En ook, ons kind kan pas in november in de creche omdat er tegen dan maar pas plaats is. In die tijd moet ik grotendeels voor ons kind zorgen, dus zit momenteel op een vrijstelling omdat werken nu niet kan en alle crèches vol zitten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”